harddisk stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabber-bosman

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
hallo

ik heb mijn pc van binnen schoon gemaakt er zat een hele laag stof in. en ik start de computer weer op hij doet het eerst nog maar later komt er een blauwe (bsod) scherm. en ik start de pc opnieuw op en de pc herkendt de hardeschijf niet meer. ik doe windows xp installatie cd-rom in en effe wachten geeft ie aan dat de hardeschijf niet aan gesloten is en in de bios moet kijken. ik heb in de bios gekeken en de hardeschijf staat niet meer in de lijst van hardeschijf. ik zet hem en heb de computer een 1 uur uitgelaten voor afkoelen. ik wil hem weer opstarten. de dvd-speler licht blijf aan en en de msi logo blijft de hele tijd in beeld staan ik heb de dvd-rom eruit gehaald maar en weer aangezet maar het logo bleef nog steeds in beeld. ik heb de dvd-speler er weer in gedaan. ik weet geen raad. misschien is de hardeschijf kapot ik heb er nu een van 40gb in zitten maar ik heb er een 1 van 6gb liggen een beetje klein voor windows xp.

alvast bedankt voor raad

Indien hij niet meer in de bios is te zien, dan kun je met geen een progje dat ding repareren.

Dus, trek de kabel eraf, zet hem opnieuw erop, kijk in de bios of de schijfherkenning op auto staat, en proberen maar weer.

Ook kun je proberen om hem in een andere comp erbij te hangen, en indien hij daar wel herkent wordt, deze vanuit daar proberen te herstellen.

Maar al met al, denk dat het een nieuwe schijf wordt.

Reparatieprogje.

controleer de kabel eens op zowel de harde schijf als op het moederbord, best kans dat je iets met de stofzuiger losgestoten hebt

Niet voor de hand liggend, maar het kan natuurlijk dat je een jumper van de disk hebt gezogen. Kijk eens of ze er nog op zitten.

Kleine kans maar het is maar weer een idee. Zelf denk ik dat je schijf kapot is.

alles van de hardeschijf zit vast. ik ga vandaag proberen de andere hardeschijf te plaatsen kijken of dat lukt.

robin

de hardeschijf doet het weer. de kabel van de hardeschijf de 40 pin was stuk. ik heb een nieuwe kabel gekocht met een nieuwe 40 pin en de pc pakte de hardeschijf weer maar ik moest in de bios heel wat instellen voordat de hardeschijf het pakte om windows te installeren

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan