harddisk tikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmokke

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
beste...om de zoveel tyd maakt myn hdd een tok geluid en bevriest even ( ongv 4sec ) en gaat dan terug normaal.is myn hdd aant overlyden?heb al gescant op virussen maar pc blykt schoon te zyn.het is niet dat het constant een tok geluid maakt.soms zyn er dagen dat er helemaal niks is.graag jullie mening.

Die is aan't overlijden,zou maar gauw je bestanden ergens heen kopiëren.

had myn hdd al gecontroleerd op bad clusters maar het blykt geen te hebben.dit is al myn 3de maxtor hdd die na de vaantjes gaat !

Hallo

temp is 24gr en gezondheidstoestand goed
dit zegt genoeg .

Probeer eens de diag van de fabrikant zelf , deze kan/zal misschien wel iets vinden.

Peter

Er zit geen 'tok' teller in welke software dan ook.

Maak voordat je eender welke testsoftware eerst een backup van je data. Door de testen wordt de disk nog zwaarder belast dan normaal en dat kan net het zetje zijn dat de disk nog nodig heeft om definitief defect te raken.

Ben het helemaal met RogerS eens.
Des te meer je experimenteerd des te groter de kans op dataverlies.

dus die 24 gr en toestand is een teken dat myn hdd byna kapot is?nu heb ik het weer even ni gehoord dat tok geluid.maja zoals jullie zeggen zal er missch niks anders opzitten dan een nieuwe hdd te kopen en windows opnieuw te install.bedant allemaal voor jullie mening.nog 1 vraagje,welk pogramma is het beste om het register te defragmenteren en schoon te houden?

ik heb de diag van de fabrikant ook eens laten testen en vind gek genoeg geen fouten.net zoals chkdsk geen fouten vind.

Tikken van een schijf, kan ook niet met software gededecteerd worden. Zoals reeds aangegeven je data back-uppen, voordat de schijf helemaal niet meer werkt. Het is een mechanisch probleem en de schijf zal vroeg of laat overlijden.

Laatst bewerkt:
tikkie

Op zo'n schijf zit 2 jaar garantie. ik zou als de schijf niet ouder is er mee terug gaan naar de winkel

kan ik myn huidige windows niet over zetten op een nieuwe hdd?of moet ik toch een volledige nieuwe install doen?als ik gewoon myn windows opstart heeft hy het niet veel,maar als ik virtual pc ook opstart begint het !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan