Harddisk uitbreiding....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Actior

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2004
Ik heb een tweede scsi-schijf op de nt-server geinstalleerd, maar tijdens het opstarten van NT komt er nu een configuratiefoutmelding. Welke stappen moet ik nog doen in NT4.0 SBS om verder te kunnen gaan?

En die configuratiefoutmelding, hoe luidt die?

Helemaal precies weet ik het niet meer en kan dit pas vanmiddag weer bekijken (er zitten nu mensen op te werken) maar iets in de trant van "unknown configuration" en vervolgens bleef de server op die melding 'hangen'. vanmiddag kom ik er wel weer op terug

Heb je de juiste scsi id ingesteld? Heb je de juiste terminator ingesteld (als dat nodig mocht zijn)?

weekend perikelen

alvast hartelijk bedankt beiden! :thumb: Het is er echter niet meer van gekomen vanmiddag; maandag is er weer een nieuwe dag (en poging). Ik heb de scsi id wel goed staan (ik heb in de scsi-utility de nieuwe harde schijf op id1 low-level geformateerd - id0 is de boot schijf en staat als laatste in de rij...... zeg maar als terminator... zou dat het zijn?? dat ga ik eerst even proberen maandag. Maar nogmaals hartelijk dank alvast.
See ye all:8-0:

Waar je de schijf plaatst maakt niet uit. Heb je niet per ongeluk een dubbele terminator? B.V. via de controller en via de harde schijf en/of een losse terminator.

Nee, helaas; ik heb de scsi kabel moeten vervangen, daar zat een 'losse' terminator aan vast. De nieuwe kabel heeft geen terminator (en was ook niet verkrijgbaar op dat moment) en ik heb de oude schijf (id0) nu aan het eind geplaatst en zonder de nieuwe schijf erbij werkt het geheel. Het heeft dus echt iets te maken met de toevoeging. Maandagochtend kan ik pas weer bij dat ding dus....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan