harddisk usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demy

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Berichten
94
Ik heb een harddisk van western digital van 250 gb
als ik deze usb aansluit ziet windows xp heb niet.
ik er zelf een kastje omheen gemaakt type me 320 usb2.0
als ik er een schijf van 120gb in doe doet hij het perfect.

weet er iemand raad.

demy
 
Hoe bedoel je precies 'als ik er een schijf van 120gb in doe'? Dus het is een USB schijf?
 
Dus nog even voor de duidelijkheid:

1. Je hebt een ide-schijf (120gb) extern aangesloten en werkt goed.

2. Je hebt een USB schijf van 250gb en die wordt helemal niet herkend.

Staat de schijf toevallig wel in apparaatbeheer? Heb je de schijf al gepartitioneerd?
 
misschien domme vraag
heb je je schijf van 250 gig al in partities gedeeld
 
ik heb het geprobeerd met 250 gb en als ik de schijf in 2 partities maak ziet hij ook niks.
ik krijg oonder apparaatbeheer wel een geel uitroep teken met usb2.0 massaopslag kan apparaat niet starten.
en met de andere schijf is alles goed is toch raar of niet.????
 
Welke foutcode is dat dan? Maar als het apparaat niet werkt hoe kun je het dan formatteren? Maar er is nogal een verschil tussen een USB en een 'normale' harde schijf qua aansluiting. Misschien helpt het om het apparaat uit apparaatbeheer te verwijderen en dan opnieuw te installeren.
 
Ik heb de harde schijf eerst even aan de ide poort gehangen toen geformateerd.
en daarna in de kast gebouwt.
hij geeft code 10 apparaat start niet.??


demy
 
Code 10
Als de hardwaresleutel van het apparaat de waarde 'FailReasonString' bevat, wordt de desbetreffende tekenreeks als foutbericht weergegeven. Deze tekenreekswaarde wordt dan door het stuurprogramma of door de enumerator in het foutbericht geplaatst. Als de waarde 'FailReasonString' niet in de hardwaresleutel aanwezig is, wordt het volgende algemene foutbericht weergegeven:


Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed, of niet alle stuurprogramma's zijn geïnstalleerd. (Code 10)

Werk de stuurprogramma's voor dit apparaat bij.

Oplossingsknop: Stuurprogramma bijwerken

U kunt dit probleem oplossen door te controleren of het apparaat op de juiste wijze op de computer is aangesloten. Druk alle stekkers extra goed aan. Controleer ook of alle adapterkaarten goed zijn aangesloten. Klik op de knop Stuurprogramma bijwerken om het apparaatstuurprogramma bij te werken. U kunt het apparaat eventueel ook loskoppelen, zodat u dit opnieuw kunt laten detecteren door de wizard Nieuwe hardware.
 
Tja dat heb ik allemaal al gedaan maar niks helpt.

helaas

demy
 
Hallo jongens ik heb het op gelost maar toch bedankt voor het mee helpen.
heb de schijf nu gewoon op cable select gezet en hij werkt perfect.

doeiii

demy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan