Harddisk van naar andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

spykie

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste mensen ik zit met een probleem
mijn vader zijn pc doet totaal niks meer

zijn harddisk heb ik nu in een andere pc gezet
maar dit werkt niet
bij opstarten telkens melding windows is niet goed afgesloten
kies optie voor opstarten normaal of laatst werkende instelling enz maar kan alles proberen
ik krijg geen xp aan de praat. en er staan bestanden op die als het kan gered moeten worden

iemand een tip om die harddisk werkend te krijgen zonder dat ik deze moet leegmaken ?
hoop op de goude tip
groet marcel

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Je kan hem volgens mij wel als tweede schijf ergens bij hangen en dan de bestanden eraf halen want ik denk niet het gaat lukken wat je wil aangezien windows en conflict heeft met de veranderde hardware.

Indien je een dvd drive hebt kun je als alternatief een ubuntu live cd of iets dergelijks gebruiken om te booten. Makkelijkste is echter het reguliere os te booten

Laatst bewerkt:
In een andere schijf hangen (bij ide denk aan master/slave) natuurlijk niet als opstartschijf.
De hardware in die andere pc is heel anders.
Bij plaatsen zal gewoonlijk geen probleem zijn.

Ook kan een externe behuizing dan wel usb to sata/ide convertor een oplossing bieden.
Dan kan de losse data zo benaderd worden.

zijn harddisk heb ik nu in een andere pc gezet maar dit werkt niet
bij opstarten telkens melding windows is niet goed afgesloten

Heb je de schijf geplaatst in plaats van de oorspronkelijke in de andere pc? Dat gaat niet werken.
Zoals gezegd: plaats hem als tweede schijf.
Waarschijnlijk gaat het om een IDE-schijf; de opstartschijf (dus die al in de 'andere' pc zit) moet met de stekker aan het eind van de platte kabel verbonden zijn.
De tweede (uit de pc van pa dus) met de stekker die tussenin zit.

Een andere optie is inderdaad een externe behuizing (wel van het type IDE) zoals @aptje aangeeft.

Laatst bewerkt:
In de laatste gevallen moet je even proberen met Hard Disk Manager misschien dat je daar dan nog wat mee kan.
Als dit ook niet lukt probeer dan HirensBoot CD

Er bestaan usb adapters waarop je zowel een ide al s-ata schijf kan aansluiten.

Er bestaan usb adapters waarop je zowel een ide al s-ata schijf kan aansluiten.

Hoi,
Ja, maar om nou voor een eenmalige actie zo'n ding aan te schaffen ...
Beter om te proberen hem als tweede in een andere pc te plaatsen dan toch?

Ik heb er zelf wél een, maar ook een vrij uitgebreide 'klantenkring' waardoor hij vaker wordt gebruikt.

Dat is zo, maar komt al te vaak van pas, want dergelijke adapters kunnen 3.5 inch en 2.5 inch schijven aan.
Met de levensduur van de huidige generatie pc/laptops komt zo'n adapter dan vroeg of laat van de plank.
Ook heeft niet iedereen desktops.
Externe behuizingen zijn voor permanent gebruik handiger, maar zijn wel ide of sata / 2.5 inch of 3.5 inch!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zoals wel vaker is een 'zinnige' discussie kennelijk niet mogelijk.
Volgens jou redenering zou het goed zijn, dat iedereen dus maar zo'n ding aanschaft die een pc of laptop heeft.
Want tja ..... 'Met de huidige levensduur .... etc. etc.' Alsof het er met de kwaliteit van hardware kennelijk alleen maar op áchteruit zou gaan.

Kortom: zotte redenering dus.

Meningen verschillen, ervaringen blijkbaar ook!
Kijk alleen eens op dit Forum hoeveel laptops de geest geven!
Mag ik dus niet op het bestaan en het nut ervan wijzen?

Over "zinnig en zot " zullen we het dus verder maar niet hebben door zo'n ongenuanceerde opstelling.

Het gaat er immers om dat een probleem opgelost wordt.
Rechtsom of linksom is dan vaak mogelijk!
Als het maar opgelost wordt.

Laatst bewerkt:
Ik ga julie tips opvolgen
k laat nog weten hoe het is afgelopen
alvast bedankt

mensen bedankt
het is opgelost schijf er bij gehangen als tweede
en hoop dingen er nog van af kunnen halen
super bedankt voor de vele en snelle reakties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug