Thomqa
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 mei 2010
hallo helpmij-ers
Ik heb een nieuwe computer gebouwd, met een ASUS Sabertooth X58 moederbord,
ik heb afgelopen week de drivers geïnstalleerd die bij het moederbord zaten,
Behalve Norton en Adobe

daarna is 1 van mijn schijven verdwenen uit windows en uit bios.
alleen het moederbord ziet het nog, want die geeft (wanneer ik de desbetreffende schijf aan heb gesloten voor het opstarten) een rood lampje waarbij staat BOOT_DEVICE_LED. er is alleen geen besturingssysteem op die schijf geïnstalleerd.
IK heb al geprobeerd om de hdd te lezen via usb (zo'n omzetter), maar die bleek een beetje veroudert te zijn... werkt alleen t/m Windows xp, ik had gehoord dat je xp vanaf en usb kunt draaien maar dat wil niet lukken bij mij
Ik heb ookal geprobeerd te varanderen naar IHCE/IDE/RAID maar niks helpt.
en aangezien ik al die drivers in 1 keer heb geinstalleerd, heb ik geen idee waar het aan ligt (het ligt natuurlijk niet aan ASUS FanExpert
)
Ik wil graag de data wel terug, ik was net bezig om alles te verdelen over de schijven dus er staan veel belangrijke dingen op
Alvast bedankt:thumb:
Thomqa
Ik heb een nieuwe computer gebouwd, met een ASUS Sabertooth X58 moederbord,
ik heb afgelopen week de drivers geïnstalleerd die bij het moederbord zaten,
Behalve Norton en Adobe

daarna is 1 van mijn schijven verdwenen uit windows en uit bios.
alleen het moederbord ziet het nog, want die geeft (wanneer ik de desbetreffende schijf aan heb gesloten voor het opstarten) een rood lampje waarbij staat BOOT_DEVICE_LED. er is alleen geen besturingssysteem op die schijf geïnstalleerd.
IK heb al geprobeerd om de hdd te lezen via usb (zo'n omzetter), maar die bleek een beetje veroudert te zijn... werkt alleen t/m Windows xp, ik had gehoord dat je xp vanaf en usb kunt draaien maar dat wil niet lukken bij mij

Ik heb ookal geprobeerd te varanderen naar IHCE/IDE/RAID maar niks helpt.
en aangezien ik al die drivers in 1 keer heb geinstalleerd, heb ik geen idee waar het aan ligt (het ligt natuurlijk niet aan ASUS FanExpert

Ik wil graag de data wel terug, ik was net bezig om alles te verdelen over de schijven dus er staan veel belangrijke dingen op

Alvast bedankt:thumb:
Thomqa