Harddisk vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2005
Ik wil mijn Harddisk vervangen. Huidige werkt goed maar ivm privacy wil ik de oude vernietigen. De nieuwe disk neemt dus alle functies over. Hoe ga ik het beste te werk. Waar op te letten? Wellicht eerst de nieuwe disk als slave? Ik begin van scratch, niet al te veel kennis op dit gebied dus. Alvast heel erg bedankt.

Groeten.

Dus je gaat de oude harddisk echt stuk maken (slopen) anders werkt jou theorie niet.
Maar zijn er op de oude hd nog bestanden die je wilt bewaren, zo ja zet die dan op een cd.
Dan koppel je de oude hd af en zet de nieuwe hd in jouw computer.
Dan ga je de nieuwe hd formatteren en daarna je windows versie er op zetten.
Dat is alles en zou het weer moeten werken.
Maar kijk eens op www.schoonepc.nl

en de jumper acher op de HDD het zelfde zetten als je oude HDD nu staat

Recept voor vernietigde harde schijf

Men neme een hamer en men neme de harde schijf die vernietigd moet worden. Men legt de harde schijf op een vlak oppervlak en daarna pakt men de hamer in de handen(rechterhand aan de onderkant en linkerhand aan de bovenkant) en men slaat exact 13 keer stevig met de hamer op de harde schijf. Daarna neemt men de auto uit de garage, legt de harde schijf op de straat en rijdt er exact 7 keer over.

na deze behandeling zou de harde schijf goed klaargemaakt moeten zijn(Strooi er wat zout en peper op, en tesamen met de patatten kun je hem opeten, dan blijft er helemaal niets meer over. Alleen nog een rekening van de tandarts om de tanden te herstellen)

Kdenk dat dit moet werken.

Veel bedrijven en instellingen laten harddisks fysiek vernietigen bij Brantjes Datavernietiging uit Haarlem (www.vernietiging.com). Met een shredder wordt elke harddisk (of harde schijf) verkleind tot stukjes van max. 10 mm volgens de nieuwe EA DMS 3 norm. Dit geeft aantoonbaar grotere zekerheid dan alle andere methoden om gegevens te wissen.

@Brantjes,

graag topics van een aantal jaren oud met rust laten. Deze is van 2005.

ik sluit deze topic maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan