Harddisk vol???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Volgens de eigenschappen van C (1 harddisk in 4 partities opgedeeld van ongeveer 4,8 GB) is 4,5 GB in gebruik. Als ik alle mappen en bestanden selecteer op C (ook de verborgen etc.) wordt er ongeveer 3,2 GB in gebruik weergegeven. Waar is de rest dan gebleven?????
 
Kan ik daar iets aan aanpassen om meer ruimte te krijgen, of is dat goed zo???

Indien ik iets moet aanpassen: HOE???

Ik heb Windows XP PRO / 256MB geheugen / Pentium III 600
 
Je kan de swap file op een andere partitie zette.

windows xp:

deze computer> eigenschappen > geadvanceerd > onder prestatie's instellingen> geadvanceerd >

bij vrtueel gehuegen wijzigen > hier kan je ales instellen ... maar dat spreekt voor zich:)

Ook kan je systeemherstel uitschakelen:

windows xp:

deze computer> eigenschappen > systeemherstel > vinkje plaatsen


suc6!
 
Beide gedaan.

Moet ik dan het resultaat ook zien bij GEBRUIKTE RUIMTE op de partities? Kan ik SYSTEEMHERSTEL uitschakelen? Ik heb twee keer geprobeerd het te gebruiken (om te zien hoe het gaat), maar toen werkte het al niet goed. Het kan geen kwaad??
 
Ik heb het vermoeden dat je systeempunten de ruimte innemen.

Als je ze niet gebruikt of kunt gebruiken kun je het uitzetten.

Enige nadeel is dat je niet terug kunt naar een punt mocht je pc gek gaan doen
 
Bedankt allemaal, er is weer 1,5 GB beschikbaar. Het virtueel geheugen staat nu op een andere partitie (Dat heeft geen effect op het gebruik????).

Systeemherstel heb ik nu alleen voor C aanstaan, want op de andere partities staan alleen Officebestanden en spelletjes. Ik heb ook de beschikbare ruimte voor systeemherstel omlaag gebracht.

Nog adviezen????

Hoeveel virtueel geheugen moet ik eigenlijk instellen???

Windows XP PRO / Pentium III 600 / 256MB geheugen
 
Virtueel geheugen zet ik meestal op 1.5 a 2 x het intern geheugen. Zowel bij min en max
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan