Harddisk Voor Backuppen MP3's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn92

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
79
Hallo Mensen,

Ik heb even een vraagje,
Omdat ik thuis een externe harddisk van Western Digital Elements heb met ongeveer 50.000 Mp3's
Ben ik bang dat deze het een keer gaat begeven en wil mijn collectie zeker niet verliezen.

Nu wil ik hem backuppen en sorteren op gernes.
Kan ik nu het best nog een externe harddisk kopen en daarop de mp3's backuppen of kan ik
beter een interne sata kopen die ik in de computer bouw?

Wat is het verstandigst en wat gaat zowieso langer mee? En wat is ongeveer de levensduur van een harddisk?

Hebben jullie wat voorbeelden? Mijn budget is niet al te hoog.

Alvast bedankt!

Gr Marijn
 
Meestal gebruik je de interne harde schijf voor 'gebruik' en de externe voor reservekopieën.
Zo zou ik het dus als ik jou was doen.
Je werkt gewoon regelmatig de reservekopie bij van de gegevens.
Ik doe dat zelf met de in Windows ingebakken mogelijkheid van een z.g. Werkmap op de externe schijf.
 
Dus als ik het goed begrijp is de interne schijf het beste en moet ik daar dan een "werkmap" in maken?
Das toch hetzelfde als een gewone map of zit ik helemaal verkeerd?
Dat is toch zo'n map :

Nee, die werkmap maak je aan in de 'root' van de externe harde schijf.
En vervolgens sleep je de map 'Muziek' (en evt. andere mappen) naar die werkmap, via de verkenner.
Er vindt vervolgens synchronisatie plaats, die de eerste keer uiteraard lang duurt.
Maar bij elke volgende synchronisatie wordt gecontroleerd welke wijzigingen er in de 'bronmappen' zijn (op je computer dus) en dat wordt bijgewerkt.

Wanneer je in de 'Help' van Win7 werkmappen intikt krijg je veel informatie .....
 
Okee dat is duidelijk.
Nou dan weet ik iig dat ik een intere hdd ga kopen,
heb je nog suggesties voor goede hardeschijven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan