Harddisk vragen

• Onderwerp starter Onderwerp starter BEAT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BEAT

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
Heb vandaag de defekte HD uit de pc van een vriend gehaald en een nieuwe geplaast.
Word de nieuwe HD herkend bij opstarten,of is dat pas na installatie van Windows XP?

Verder nog een vraag over de setup instellingen in bios.

Op mijn pc zijn de instellingen.

Standaard,

primary ide master-hard disc
secundary ide master-cd/dvd rom
secundary ide slave-cd/dvd rom

Advanced set up,

1-boot device-hard disc
2-boot device-dvd-rw
3-boot device-dvd rom

bij hem zijn de instellingen in standaard en advanced

Flopy disc
hard disc
cd rom

Maken de instellingen nog wat uit?

Heb vandaag de defekte HD uit de pc van een vriend gehaald en een nieuwe geplaast.
Word de nieuwe HD herkend bij opstarten,of is dat pas na installatie van Windows XP?

... ik denk dat jij het antwoord al weet..... want waar zou jij dan windows moeten installeren?

Verder nog een vraag over de setup instellingen in bios.

Op mijn pc zijn de instellingen.

Standaard,

primary ide master-hard disc
secundary ide master-cd/dvd rom
secundary ide slave-cd/dvd rom

Advanced set up,

1-boot device-hard disc
2-boot device-dvd-rw
3-boot device-dvd rom

bij hem zijn de instellingen in standaard en advanced

Flopy disc
hard disc
cd rom

Maken de instellingen nog wat uit?

Je zou floppy disc kunnen vervangen door harddisk en de de harddisc op 2 door cd-rom en de cdrom op 3 in USB als dat kam.Maar technisch, de instellingen van werkt ook

... ik denk dat jij het antwoord al weet..... want waar zou jij dan windows moeten installeren?

Hij moet de HD dus gelijk herkennen begrijp ik.
Maar krijg melding dat de HD niet word gevonden.

De wndows xp cd start in ieder geval wel op in de dvd player,dat was niet het geval bij de HD die er eerst inzat,daarom een andere HD erin gezet,zou misschien de IDE kabel kapot kunnen zijn?

Je zou floppy disc kunnen vervangen door harddisk en de de harddisc op 2 door cd-rom en de cdrom op 3 in USB als dat kam.Maar technisch, de instellingen van werkt ook

Zal in ieder geval de HD als eerste zetten in bios,misschien dat dat ook van invloed is.

als je Windows nog moet instaleren, op je nieuwe harde schijf, zal je de

DVD als eerste opstart moeten zetten, en je harddisk op nr 2

anders start je niet van je DVD op.

als je Windows nog moet instaleren, op je nieuwe harde schijf, zal je de

DVD als eerste opstart moeten zetten, en je harddisk op nr 2

anders start je niet van je DVD op.

Hi tmol,

in geval dat de eerste HD niet als een bootable wordt herkend zal het BIOS doorgaan naar het als 2e genoemde boot-device. Zo heb ik altijd gezien dat het gebeurde. Natuurlijk, het omschakelen van jou werkt ook, maar wat zou dan het nut zijn van de aangifte van 3 mogelijke bootdevices en hun sequence?

Bij een niet geformatterde/partioned HD zal automatisch naar de CD/DVD geswitched worden.

Maar, onze opties werken alletwee

is bij mij nog niet gelukt, als ik van hd opstart en er staat niets op gaat hij niet verder. en zoekt hij ook niet naar de DVD

Hi tmol,

in geval dat de eerste HD niet als een bootable wordt herkend zal het BIOS doorgaan naar het als 2e genoemde boot-device. Zo heb ik altijd gezien dat het gebeurde. Natuurlijk, het omschakelen van jou werkt ook, maar wat zou dan het nut zijn van de aangifte van 3 mogelijke bootdevices en hun sequence?

Bij een niet geformatterde/partioned HD zal automatisch naar de CD/DVD geswitched worden.

Maar, onze opties werken alletwee

Bedankt voor de reakties,het is inmiddels gelukt.
Eerst de cd/dvd player als eerste gezet toen windows geinstalleerd,daarna de HD weer als eerste werkt snel en perfekt,alleen nog probleem met geluid die vraag stel ik wel in een ander forum.

is bij mij nog niet gelukt, als ik van hd opstart en er staat niets op gaat hij niet verder. en zoekt hij ook niet naar de DVD

interessant, zal een BIOS-issue zijn in het algemeen. Hoe dan ook kan BEAT even vooruit (.. denk ik ...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan