harddisk weer fabrieksnieuw maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Ik weet hoe ik harddisks moet leegmaken en formatteren. Dikwijls gedaan. Maar dat ging altijd om disks die onder een Windows regiem waren gebruikt en gebruikt gingen worden.
Ik heb nu het volgende. Een nieuwe disk gekocht en geïnstalleerd in een Netgear Nas. Dan wordt die disk geïnstalleerd en geformatteerd met een Netgear systeem whatever dat is. In ieder geval geen Microsoft formattering want die disk werkt dan ook niet als ik hem in m'n PC schuif (ik heb in m'n PC een hot swapable frame waarin altijd een backup disk heb die ik wel eens meenemen).
Ik heb nogal wat problemen met die Nas want hij communiceert niet met m'n WDTVLive mediaspeler. Ik ben al een halfjaar bezig met alle mogelijke experimenten en helpdesken van Netgear en WD maar ik heb nog geen dag gebruik kunnen maken van de combinatie. Het werkt niet. De boosdoener is vlgs mij de Nas omdat een andere speler dezelfde problemen ontmoet met m'n Nas.
Gisteren bedacht ik echter dat ik tijdens mijn vele experimenten nogal wat instellingen en herformatteringen heb gedaan en terug naar fabrieksinstellingen, kortom knoeien. En misschien is er sprake van verborgen partities met bestandstabellen waar de mediaspeler van inde war raakt. Het is maar een idee en laatste redmiddel maar mijn vraag is de volgende:

Ik wil van die schijf niet gewoon de inhoud wissen maar de gehele formattering moet eraf alsof de disk zo van de fabriek komt. Alles wat ik op internet vind is allemaal bekende kost: deleten en formatteren maar dat lijkt me volstrekt onvoldoende. Ik neem aan dat een fabrieks nieuwe schijf geschikt ius voor allerlei types formattering. Ik heb het ding bekeken in Killdisk (maar nog geen actie) en dan zie ik allerlei partities terwijl maar één zou moeten zijn. Kortom alles moet weg. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan