Harddisk werkt niet lekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe harde schijf gekocht van Maxtor, 250Gb. Deze heb ik in een externe behuizing gestopt (USB 2) en aangesloten op mijn pentium 3 800Mhz (met Win Xp Sp2). Maar ik heb hem sinds de aanschaf al 2x moeten formateren omdat ik bij het openen van de schijf de melding kreeg dat er bestanden beschadigd waren :confused: en ik vervolgens de schijf niet meer kon aanspreken.

Ik denk dat ik hem terug ga brengen, maar kan iemand mij vertellen of dit ligt aan de schijf of aan mijn niet al te nieuwe computer? Anders neem ik een 160Gb om te kijken of dit wel werkt. Maar als het aan de schijf ligt neem ik een andere 250Gb schijf.

Wat zouden jullie doen?

Groet Luke

Denk niet dat men dat zomaar zal doen!! HD is niet stuk.
Je zal het in je huidige confugiratie moeten zoeken!,en is het nog steeds de HD die in je PC kast zit waar je eerst ook problemen mee had?

Nee het is echt puur die nieuwe schijf, in mijn kast zit een 40Gb schijfje met windows erop en nog wat losse programma's die het verder prima doen. Die nieuwe (externe) schijf is soms opeens niet meer zichtbaar in deze computer en geeft aan dat er bestanden zijn beschadigd :confused:

Lukev3 zei:
Die nieuwe (externe) schijf is soms opeens niet meer zichtbaar in deze computer en geeft aan dat er bestanden zijn beschadigd :confused:

Hoe heb je de schijf geformateerd en hoe staan de jumper er op

De schijf heb ik geformateerd in het scherm van schijfbeheer van windows

En de jumper heb ik op master staan, heb begrepen dat ie daar op moet als je hem in een externe behuizing stopt

Lukev3 zei:
De schijf heb ik geformateerd in het scherm van schijfbeheer van windows

En de jumper heb ik op master staan, heb begrepen dat ie daar op moet als je hem in een externe behuizing stopt

En hoeveel geeft DezeComputer aan hoegroot de schijf is?

Dan gok ik er op dat je aansluiting niet echt Jofel is,of aan aan je huidige systeem, omdat je er fouten op krijg.
En dat wil zeggen dat de schijf niet stuk zal zijn.
Kan wel maar dat geloof ik niet .
Als je foute gegevens er naar toe copieer,zullen die daarvan af niet werken

okee dat snap ik, ik verwacht ook niet dat het aan die schijf ligt maar zo werkt het niet goed dus zal een andere oplossing moeten zoeken :(

Denk je dat een 250Gb schijf in dit oude systeem kan? Ik kan ook nog even proberen of die schijf dan wel goed werkt ipv als externe?

bedankt voor je hulp tot nu toe :thumb:

Als je nog een IDE aansluiting op een kabel vrij hebt is dat het proberen waard

Nou dat is een beetje het probleem, het is een workstation van HP en daar zit dus maar 1 IDE aansluiting in. Het zou dus betekenen dat ik op die 250Gb schijf windows moet installeren en dan die 40Gb als externe zou gaan gebruiken. Erg omslachtig dus :(

Maar ik heb ooit eens gehoord dat een p3 800Mhz überhaupt niet meer dan 160Gb intern aankan, klopt dit?

Daarvoor kan je een Overlay programmatje downloaden van de HD fabricant

Moet ik dan zoeken bij de fabricant van mijn nieuwe maxtor of van de schijf die reeds in mijn computer zit? :o

Nog een vraagje:

Ik ben nu bezig met Maxblast en ik heb gekozen voor de optie dat de Maxtor een nieuwe partitie wordt om vanaf te starten. Nu zegt ie:

"All partitions containing data on the old boot drive will be migrated to the new drive"

Betekend dit dat ie de oude schijf leeg maakt en alles op de nieuwe zet of bewaart ihij alles op de oude schijf ook? (kopie)

Laatst bewerkt:
ja maar die maxtor hangt aan me usb :) en dat vindt Maxblast ook goed us kan van alles doen nu...

Laatst bewerkt:
Dit gaat niet werken om dat in je Bios niet ingesteld kan worden Boot van USB

nee dat snap ik, maar kan ik nadat ik alles heb overgezet de schijven niet gewoon omdraaien en dan dus die maxtor in me kast proppen?

Lukev3 zei:
nee dat snap ik, maar kan ik nadat ik alles heb overgezet de schijven niet gewoon omdraaien en dan dus die maxtor in me kast proppen?

Nee dat gaat niet de verandering is te groot en dan gaat XP niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan