Harddisk wilt niet mounten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitroray

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Ik krijg de volgende melding wanneer ik in Ubuntu mijn 2e data HDD probeer te mounten:

Error mounting /dev/sdb2 at /media/raymond/Data 21: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sdb2" "/media/raymond/Data 21"' exited with non-zero exit status 12: Failed to read last sector (976766975): Invalid argument
HINTS: Either the volume is a RAID/LDM but it wasn't setup yet,
or it was not setup correctly (e.g. by not using mdadm --build ...),
or a wrong device is tried to be mounted,
or the partition table is corrupt (partition is smaller than NTFS),
or the NTFS boot sector is corrupt (NTFS size is not valid).
Failed to mount '/dev/sdb2': Invalid argument
The device '/dev/sdb2' doesn't seem to have a valid NTFS.
Maybe the wrong device is used? Or the whole disk instead of a
partition (e.g. /dev/sda, not /dev/sda1)? Or the other way around?

Heeft het gisteren nog gedaan onder Windows server 2008 R2, iemand een idee? Onder windows krijg ik chkdsk ook niet meer werkende omdat hij de harddisk als een RAW harddisk nu ziet,

met vriendelijke groet,

Ray

tja kan je met rechts klikken in windows je partitie niet verkleinen en er een fat32 naast zetten op open te plaatsen op het netwerk kan handig zijn anders een samba op stellen en naar linux copyeren

laatste optie hd heeft fouten (recovery)
recuva installeren mogelijks werkt het enkel op windows maar indien je een windows server hebt denk ik dat je zo wel één zou vinden om het programma te gebruiken , betalen is de moeite waard

bekijk ook eens
http://sourceforge.net/projects/linuxcommand/files/TLCL/13.07/TLCL-13.07.pdf/download

Laatst bewerkt:
Ben er nog druk mee bezig, maar heb de suggesties geprobeerd een helaas geen geluk. .

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan