Harddisk wordt gezien metmeerdan 2000 GB!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
hallo iedereen,

ik heb zojuist een 10GB HD in een Pentium3meteen 500 MhZ processor getzet en wil windows 2000 installeren op die HD.

De harde schijf word in het bios goed herkend maar als ik via de CDrom de HD wil formateren ziet hij 1 geformatteerde partitie van zijn totale grootte en nog 2 keer ziet hij niet gepartitioneerde ruimte van zijn eigen grootte en hij ziet ook nog een apart deel niet gepartitioneerde ruimte van ruim 2000 GB, hier is natuurlijk al wat fout maar als ik windows op die al gepartitioneerde ruimte wil zetten begint hij hem eerst te formateren (NTFS) en daarna de bestanden te kopieren zonder fouten oid. Maar alsw hij de computer opnieuw opstart begint hij na de checks gelijk weer de CD opstarten en zonder CD zegt ie dat hij niet kan opstarten en de computer opnieuw moet worden opgestartmetCTRL+ALT+DEL

weet iemand wat er hiergoed fout zit (Ja de HD :p) maar ook wat ik eraan kan doen

Over die 2000 GB kan ik je niet vertellen waardoor het gekomen is.

Maar over dat opnieuw opstarten wanneer w2k net klaar is met de installatie wel. Je moet ervoor zorgen, dat wanneer w2k klaar is met de installatie en voordat het systeem opnieuw wordt opgestart je dan het bios weer op HD moet zetten, want anders begint het ritueel(het installeren) weer opnieuw. Dat is eenmaal met w2k. Of lees goed wat op het scherm staat.

Dennis.

Laatst bewerkt:
nee het bios staat op: CD en dan HD maar als er geen CD inzit draait hij automatisch de HD zo heb ik het ook op een adnere PC staan

//edit: trouwens wel goede service zo snachts ook :p

Geplaatst door Barry_127
nee het bios staat op: CD en dan HD maar als er geen CD inzit draait hij automatisch de HD zo heb ik het ook op een adnere PC staan
What is then the problem?
Dan moet er toch verder niets aan de hand zijn, lijkt mij?
Geplaatst door Barry_127

//edit: trouwens wel goede service zo snachts ook :p
Zeg dat wel. Je bent zo te zien ook een nachtbraker?:p

Dennis.

dat is het nou net het bios ziet wel een hd maar volgens mij start de hd de boot daarna niet

Zeg dat wel. Je bent zo te zien ook een nachtbraker? :p

nou nu ik niet meer naar school hoef wel ;)

Als ik er vauit ga, dat met je hd goed is(dus los van dat rare getal), dan moet je wanneer je w2k bijna klaar is met de installatie goed op het scherm moet kijken voor het goede verloop v.d. installatie. Bijvoorbeeld dat je op een toets moet drukken of juist niet.

Typ wel moeizaam nu, begin al slaperig te worden.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90

Makkelijk leven zo.;)
Nee hoor, je hebt het verdiend.

Dennis.

hahaha ik heb het zeker verdient want ik ben over naar HAVO 5 :D

ik probeer nu weer wat jenet vertelde en goed oplettend ;)

Geplaatst door Barry_127

hahaha ik heb het zeker verdient want ik ben over naar HAVO 5 :D
Ongelooflijk goed van jou! Van harte gefeliciteerd bij deze. :thumb:
Geplaatst door Barry_127

ik probeer nu weer wat jenet vertelde en goed oplettend ;)
Ja, het is erg vervelend met het installeren van w2k! Als je ff niet goed oplet, dan is het zonder dat je het weet dat je w2k voor de 10e keer(ja, een beetje overdreven gezegd natuurlijk) aan het installeren bent.

Dennis.

ik heb in het (AMI) BIOS de boot van de CDROM op disabled gezet en daarna de compulaten opstarten maar weer geen resultaat, nadat alles gecontrolleerd is krijg ik alleen een zwart scherm te zien (nog even voor de duidelijkheid ik heb hier verder nooit last van gehad met de quantum bigfoot die erin zat waar overigens ook win 2000 op stond).

Ongelooflijk goed van jou! Van harte gefeliciteerd bij deze. :thumb:

bedankt:D

Weet niet zo zeker meer, maar na het copieren v.d. bestanden(CD -> HD) volgt een herstart, en dan moet je goed lezen wat op het scherm staat. Je moet in elk geval niet meer vanuit je cd laten opstarten, maar vanuit je HD. Het komt erop neer, dat je op een willekurige toets moet indrukken of juist niet.

Dennis.

ja maar op het moment (als ik in de bios de CD niet op disabled zou hebben gezet) dat hij zegt boot disk found press a key to start. ktijg ik vanuit de HD alleen een leeg zwart scherm dus er komt niets op te staan

Geplaatst door Barry_127
ik heb in het (AMI) BIOS de boot van de CDROM op disabled gezet en daarna de compulaten opstarten maar weer geen resultaat, nadat alles gecontrolleerd is krijg ik alleen een zwart scherm te zien (nog even voor de duidelijkheid ik heb hier verder nooit last van gehad met de quantum bigfoot die erin zat waar overigens ook win 2000 op stond).
Ja, moet even nadenken nu.

Dennis.

Geplaatst door Barry_127
ja maar op het moment (als ik in de bios de CD niet op disabled zou hebben gezet) dat hij zegt boot disk found press a key to start. ktijg ik vanuit de HD alleen een leeg zwart scherm dus er komt niets op te staan
Nee, dat disablen hoeft niet. Weliswaar had ik dat in het begin wel voorgesteld, maar doe dat maar even niet. Wat las je dan op het scherm over die toetsen?

Dennis.

boot from apti CDrom oid (begnit gelijk te draaien daarna zo te zien geen key press)

Kijk, dat met die toetsen weet ik 100% zeker, als je daar even niet oplet, dan gaat het mis. Ik installeer w2k zo vaak, wissel vaak van os'en namelijk.

Of zal het toch aan je cd liggen? of misschien ook aan je HD met die melding van 2000GB (een astronomische hoeveelheid).

Op welke partitie installeer je? (of dat wat uit maakt)

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan