Harddisk wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0196

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Ik heb onlangs een 2e harddisk geplaatst in slave-positie maar hij word door apparaatbeheer en de bios herkend maar ik kan bij schijfbeheer alleen de masterdisk van 4,3 gigabyte zien en geen ongepartitioneerde ruimte van 20 gb. Ook als ik de windows cd boot staan er 2 harddisks de master van 4,3 en de slave van 20 gb alleen bij de slave staat er dat de harddisk niet beschikbaar is voor de setup dus ik kan er niks op installeren. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

ik weet niet hoe ik dat moet doen aangezien hij niet in ''Deze computer'' staat of in schijfbeheer.

edit: hij staat ingesteld als master (de jumper op de eerste 2 pinnetjes) De masterdisk is een Quantum Fireball 4.3A

Laatst bewerkt:
Denk dat er ook een jumper op de Slave Present moet zitten, als daar een mogelijkheid toe is.

Volgens mij is daar geen mogelijkheid toe. Maar de cd-rom drive is nu D: ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft. De jumper van de Masterdisk heb ik op: Cable Select gezet en die van de slave heeft er geen (dat moest zodat het de slave zou worden)

Ik heb deze nog gevonden, misschien heb er wat aan.

Zet hem als master, en aan het eind van de kabel, niet zo belangrijk bij ATA33 of 66, maar toch, en de slave zonder jumpers in het midden.

Maar je hebt dus geen mogelijkheid tot SP?

Ik lees nu net in de door u gegeven manual dat er wél een mogelijkheid tot SP is. Het probleem is dat ik de tabel niet echt begrijp (de tabel staat op bladzijde 23 van de handleiding) als ik de jumper goed instel heb ik denk ik het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan