harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tublog

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
hallo allemaal ik had een vraag over een harddisk gisteren was ik bij een vriend die met zijn computer bezig was en van het eene op het andere moment werkte de muis niet goed meer werkte in schoken maar als we iets konden aanklikken duurde dat erg lang ik heb toen naar de harde schijf geluisterd en je hoord ook dat en hij hapert niet meer vlug doorloopt bijv bij
het open van een venster duurt dat veel te lang.

Harddisk uitgebreid laten scannen? (schijf-controle)
Geen virussen of spyware?
Hier kan je online op virussen laten scannen.
www.housecall.nl
of hier;
http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?j=1&langid=ie&venid=sym&plfid=22&pkj=BKJOKMFIDPMSVOJRESL

Laat eerst de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats dan een Hijack this log in de volgende topic;
klik --> Helpmij tegen spyware offensief <--klik.

Lees het eerste bericht goed door!!!
Daar staat ook in hoe je een Hijack this log kan plaatsen.

Geplaatst door gast0225
een haperende muis en een mogelijk kapotte hdd hebben theoretisch weinig met elkaar te maken. Mogelijk is er een geheugenstripje defect.
Dit zou idd nog kunnen.
Je kan eventueel het geheugen laten testen met memtest86.
klik-->Memtest86 <--klik.

heb de harde schijf nu dus geformateerd muis liep weer
ook de harde schijf alleen nu bij het opstarten als die net voorbij detecting is loopt alles vast krijg een wit streepje dat steeds blijft knipperen soms als ik de computer dan uit en dan weer aan zet loopt die door maar als ik dan bijv de videokaart geinstalleerd heb en start opnieuw op loopt hij precies op de zelfde plaats vast heb ook de harde schijf gecontroleerd maar er waren geen fouten te bekennen. zit het mischien in de bios.

Laatst bewerkt:
of........................
een geheugenstripje is defect............................. heb je dat al gecheckt ?

bedoel je de ram chips alle twee gecontroleerd zijn goed
of bedoel je iets anders. een 128 goed ander 64 goed.

Zo komen we er niet uit denk ik.

Handiger is om bij het begin te beginnen.

De computer deed het eerst wel en toen "plotseling" niet meer.
"Plotseling" is bij wijze van spreke een onbestaand woord in computerland, NIETS gebeurt zomaar "plotseling", alles heeft een oorzaak. In dit geval is dus de vraag:

wat is er veranderd aan die computer waardoor het probleem zich "plotseling" voordeed :

software,
NIEUWE hardware ???
kast verplaatst, pci-kaartje los,
stekkers / pluggen allemaal nog goed vast.....

en zo zijn er nog tal van andere mogelijke oorzaken. Het feit dat de pc het soms wel goed doet is hoopvol:
er is in ieder geval niets kapot, want iets dat kapot is, doet het ook af en toe niet ;)

Dit brengt ons tevens terug bij de eerste posting van Crash................. !!!!

Beste Pasja ik zal het voor je nog eens uitleggen wat NU
het PROBLEEM is ps: alles is goed aangesloten.
heb nu de harde schijf geformateerd (1ste keer)
installeer windows 98' dan wil ik de sound kaart installeren opnieuw opstarten geen geluid maar let op
is mijn cdrom +cdr gewoon verdwenen staan ook niet meer in apparaatbeheer. dus ik heb mijn harde schijf
weer geformat(2de keer) windows geinstalleerd installeer mijn videokaart start opnieuw op loopt vast bij detecting herkent wel mijn harde schijf ook mijn cdrom ook mijn cdr moet dan eigenlijk doorlopen doet dat niet meer. heb nu de harde schijf voor de (3de keer)
geformat windows geinstal durf nu niets te doen want als ik hem nu weer opnet opstart loopt de computer weer daar vast.

ALS de pc opstart, kijk dan eens in de veilige modus naar kruizen en / of uitroeptekens voor geinstalleerde hardware binnen apparaatbeheer.

Als de normale "opstart" lukt, kijk dan ook eens in apparaatbeheer maar de hardware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan