harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmscholt

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
ls,

Ik heb een HP Laptop met een harde schijf van 100 gb een beetje klein nu heb ik nog een haede schijf van 350 gb, deze heb ik er in gezet maar op deze schijf is C 150 gb en de rest is D nu wil ik de schijf graag 350 gb hebben op C

Dag, De schijf zal opnieuw gepartitioneerd moeten worden. Bij de installatie van Windows is het niet alleen mogelijk om de partitie voor Windows te kiezen maar ook om overbodige partities te verwijderen via geavanceerde opties.

Later kan nog gepartitioneerd worden bij: Configuratiescherm in klassieke weergave > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer.

Het is aan te raden om twee partities te houden want bij beschadiging van de schijf zou de schade beperkt kunnen blijven tot ontoegankelijkheid van de partitie waar het mis gegaan is.

Altijd met twee partities werken.
de C-partitie voor windows en de andere partitie voor de belangrijke data (mijn documenten, plaatjes, foto's, favorieten en mail)
Als dan Windows corrupt raakt en opnieuw geinstalleerd moet worden blijft de belangrijke data bestaan.

Daarnaast ook periodiek een kopie maken van C; en de data partitie naar een externe HD, die na het kopieren los koppelen van de pc om besmetting te voorkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan