Harddiskhealers gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pi-Air

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Howdy..

Mijn harddisk is gisteren getrashed..

Weet iemand een goede, betaalbare, betrouwbare, dokter voor mijn harddisk???

Bij voorbaat dank

Pi-Air

Geef eens wat meer info.
Wat voor hardeschijf en wat is er precies gebeurt.
Mischien kunnen we wat voor je betekenen.
Vaak staat er op de site van de fabrikant van je hardeschijf een diagnostische tool.
Hiermee kan je de schijf nalaten kijken op fouten

Geplaatst door Pi-Air
Howdy..

Mijn harddisk is gisteren getrashed..

Weet iemand een goede, betaalbare, betrouwbare, dokter voor mijn harddisk???

Bij voorbaat dank

Pi-Air

bestaan dit soort mensen, mijn had ging laatst ratelen enzo... ik heb hem er toen afgehaalt, en later weer opgezet en toen ratelde die niet meer, en nu wel weer, wat is hier aan de hand?

Gerben, ik denk dat je dan eerder bij de fabrikant uitkomt die de schijf heeft gemaakt.
Die hebben de spullen om zo iets goed na te kijken en eventueel de data te redden.
De diagnostische tooltjes geven meestal wel duidelijkheid over de conditie van de schijf.

Antwoord

Hello Crash!

Ik sloot mijn Quantum 2.8 GB uit mijn oude 486 aan op de wat nieuwere PII. Start 'm op en opeens ruik ik onraad...Brand!

Mijn monitor krijgt alle kleuren van de regenboog en ik knal zo snel als ik kan de PC uit. Het kwaad was al geschied....bij het opstarten bespeurde ik dat hij (de schijfies) niet meer draaide.
Waar ik dus naar op zoek ben is iemand die 'm weer, al is 't voor 5 minuten, dat ding aan de praat krijgt, zodat ik den data er af kan schroeven en op een andere schijf kan plaatsen.

Wie weet wat wijsheid is?

oke, kan hem gewoon opsturen ofzo? het is een maxtor model : 91731u4 17 gigabyte ofzo

ik maakte me er al niet druk meer over, ik heb al een nieuwe.. maar een extra schijf is altijd meegenomen!:D

Hmm, dat klinkt niet al te best "brand".:(
Dan heb je helaas niks meer aan die tooltjes.
Raar dat ie een brandlucht gaf.
Heb je soms per ongeluk de stroom verkeerd om aangesloten?
Volgens mij moet die schijf normaal in een moderne pc kunnen.

Gerben, ik weet niet wat de kosten zijn maar informeer gewoon eens bij Maxtor.
Het zal niet echt goedkoop zijn.

Gerben, ik weet niet wat de kosten zijn maar informeer gewoon eens bij Maxtor.
Het zal niet echt goedkoop zijn. [/B]

ow da's jammer :( laat dan maar gooi ik hem wel weg ofzo, misschien probeer ik het nog is

Bij mijn weten heb ik alles gewoon goed aangesloten. Wat ik wel weet is dat het fikkie met (bijna) zekerheid veroorzaakt is door een overkill aan stroom. Ik had het zaakie even aangesloten op een niet geaarde stekkerdoos. Wellicht dat dat een oorzaak zou kunnen zijn. Ik weet 't niet...

Wat ik wel (bijna zeker) weet is dat de data die op de harddisk zelf staat niet verdwenen kan zijn. Ik neem aan dat een bonusvoltje niet leidt tot een totale formatatie van mijn harde schijf. Het "draaimechanisme" is alleen maar kapot. (hoop ik)

Normaliter hecht ik weinig belang aan een hd, maar op deze staat het overgrote gedeelte van de benodigde informatie om af te studeren.

Help!!!112

Geplaatst door seeburg100
zit hier alles doorelkaar of heb ik het mis?
Toevallig twee keer om een "zwaar" gecrashde schijf.
Dus zal dat niet echt uitmaken.;)

Re: harddisk healer

Hallo,

Ik heb toevallig een lijst met prijzen van de Giga Maxtor UDMA 133 harddisks, omdat ik zelf op zoek ben.

20 gb. 5400 rpm Euro 79,-
40 gb. 5400 rpm " 92,50
40 gb. 7200 rpm " 99,-
60 gb. 7200 rpm " 109,-
80 gb. 7200 rpm " 125,- / Seagate Barracuda IV
120gb. 7200 rpm " 185,-

Misschien hebben jullie hier iets aan.

die 40gb schijven kunnen veel goedkoper (de rest misschien ook wel, maar daar weet ik de prijzen niet van)

Als je Maxtor die schijf laat repareren, moet hij uit elkaar. Dat moet in een stofvrije ruime gebeuren, dus de kosten die daaraan zijn verbonden zijn heel erg hoog.

Oh my god.......... HOEVEEL KNAAKIES BIJ DATARECOVERY????!!!!

€1345,- voor 200 mb officedocumenten......

Daar moet ik als arme student maanden voor werken...kan ik die tijd beter besteden aan overnieuw beginnen met het hele verhaal...

Weet iemand een betaalbare manier???

Geplaatst door Pi-Air
Oh my god.......... HOEVEEL KNAAKIES BIJ DATARECOVERY????!!!!

€1345,- voor 200 mb officedocumenten......

Daar moet ik als arme student maanden voor werken...kan ik die tijd beter besteden aan overnieuw beginnen met het hele verhaal...

Weet iemand een betaalbare manier???

Ik kom daar nog geen maand voor :D
Maar andere oplossingen? Probeer een beunhaas te vinden.

Maar wat is er precies aan de hand met je HDD, is 'tie helemaal dood, spint 'tie nog op, tikt 'tie?????

wellicht een oplossing

Licht in de duisternis......

Uiteraard is het bedrag dat gevraagd wordt voor een recovery van mijn HD te veel, daarom is het raadzaam om je netwerk te raadplegen op mogelijke alternatieve oplossingen.

Zo ben ik uiteindelijk bij een tweedehandsdealer in computerspullen gekomen die ik via via een onduidelijke route ken. (hij is tevens netwerkbeheerder bij een grote financiele instelling)

Hij wist direct het probleem aan te wijzen. Het probleem zat op het "schakelplaatje". Een "processor" (de BIOS v/d HD noemde hij het) is op de hd door de bonusvolt doorgebrandt, met als resultaat dat er een barst/ bobbel op 1 van de processoren zit. Daardoor kan de plaat de informatie niet meer opvragen, waardoor het hele zaakie niet meer werkt.

Oplossing: vind een gelijkende HD van dezelfde groote, van dezelfde fabrikant, van het zelfde type, vervang deze plaat en de HD gaat weer draaien.

Nu moet je weten dat deze hd uit het grijze verleden komt en deze HD's zeer zeldzaam zijn.

De preciese specs heb ik even niet bij de hand, maar wie heeft er een Quantum fireball +/-2 GB thuisliggen???

Zoek ff op marktplaats, daar staan er zat!
Ik hoop dat je het probleem hiermee op kan lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan