Harddiskprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem. Ik heb 2 harde schijven, en toen ik laatst een probleem had, werd 1 hd niet meer gezien. Achteraf stom, het s-ata stekkertje bleek er niet meer goed in te zitten. Maar heb toen op de andere hd windows sp opnieuw geïnstalleerd, en pc draait weer. Maar de hd die niet meer gezien werd, was dus de eigenlijke "opstart"-hd... Probleem is nu dat als de pc in bedrijf is, en ik sluit de hd tijdens het werken aan, ok, ik weet dat dat niet slim is, maar dan ziet hij hem niet.... en als ik hem via uitzetten aansluit, dan start windows niet, dordat ik al geprobeerd heb windows hiervan te verwijderen, omdat ik inmiddels windows dus op de andere had gezet heb, .... is er een mogelijkheid dat hij mijn (voormalige opstart)hd toch ziet, zonder dat hij wil booten van deze hd?
Óf is er en mogelijkheid om windows echt helemaal te verwijderen van deze hd?

Alvast bedankt.

m.vr.gr. Ton

Je kunt in het BIOS instellen dat je computer als eerste van de ''nieuwe'' harde schijf moet opstarten, in plaats van dat de ''oude'' harde schijf als eerste boot device staat ingesteld. Vaak kom je in het BIOS door Del of een F-toets, dit staat in de handleiding van je moederbord beschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan