harddiskproblemen onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo, Hier weer een typisch Vista-probleem waar ik geen raad mee weet. Ik beschik over een 20-tal HD's met films, allemaal SATA. Als ik een film van één van deze HD's wil bekijken, plaats ik de HD in een wisselframe. Verscheidene HD's worden door Vista (Ultimate 64 bit, SP1) echter niet herkend. Plaats ik dezelfde HD in een PC onder XP (Pro 32 bit sp 3), dan werkt alles feilloos.

Met de eerste HD waarmee ik het probleem had (toen wist ik nog niet dat ze onder XP wel herkend werden) heb ik als volgt gehandeld:
- de pc opgestart met de rescue-disk van Paragon Partition manager. De HD werd zonder problemen herkend
- de 'slechte' HD gecopiëerd naar een andere
- de 'slechte' HD daarna onder Vista terug gepartitioneerd en geformateerd
- de bestanden teruggezet.
De HD werd nu wel herkend.

Als een HD niet herkend wordt door Vista, wordt ze wel herkend door het bios. Daarna start de HD op, Vista geeft de melding "zoeken naar een driver door HD ..." en daarmee is het gedaan. Vista crasht wel niet hierop, doch de HD blijft continu draaien. Checken van het bestandssyteem onder XP geeft geen fouten.

Nu is mijn vraag: hoe komt het dat deze HD's (NTFS-geformateerd) onder XP wel en onder Vista niet herkend worden, en hoe komt het dat slechts een deel van de HD's niet herkend worden?

Weet iemand raad?

Alvast bedankt

Jan

Is het een gewone, complete vista versie, of een lite versie?
En heb je alle Vista updates?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan