Harde schijf altijd maar bezig met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordic

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Met Windows Vista (32bit), is mijn harde schijf altijd maar bezig, zelf als de Pc een half uur niet meer gebruikt word, auto defragmenteren is uitgeschakeld, ik vraag mij af wat is die harde schijf toch altijd aan het doen?
Weet iemand meer??
Alvast dank

Al gescand op spyware en virussen?
Geen download program's die werken.?

waarschijnelijk is het de index service die het zaakje indexeerd

inderdaad bij mij ook en ik ben er ook nog niet uit wat ik daar tegen kann doen iemand een stappen plan ?
tis zeker geen virus of zo

Nee geen virus of spyware, nu ik ben blij te horen (lezen) dat ik niet de enige ben, dat is nu al een 3tal maanden zo, plotseling begint die harde schijf te werken, waarom is mij nog steeds een raadsel

U gaat naar de eigenschappen van de 'C:'-harde schijf toe. Op het tabblad 'Algemeen' verwijdert u het vinkje dat u ziet staan voor de optie 'Dit station indexeren voor snellere zoekopdrachten' (zie afbeelding) . Hiermee voorkomt u namelijk dat Windows Vista een zogeheten 'file indexing database' kan opbouwen, waarmee – later – de zoekfunctie serieus wordt versneld. Verder is de zogeheten 'Desktop Window Manager' (= 'DWM.EXE') continu actief aan de slag. Deze software is verantwoordelijk voor de grafische Aero-effecten en maakt dan ook deel uit van het hart van Windows Vista. Het uitschakelen van de 'Desktop Window Manager' is dan ook niet aan te bevelen. Hoeveel geheugen heeft uw Windows Vista-computer eigenlijk? Als u minder dan 1 GB op het moederbord heeft staan, dan zal Windows Vista veelvuldig gebruik maken van het virtueel geheugen. En dat virtueel geheugen staat op – inderdaad! – de harde schijf...

Bron: http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=201554

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan