Harde schijf blijft hangen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

toertje

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
Berichten
14
Hallo,

sinds een paar dagen doet mijn laptop (hp pavillion dv6) raar.
Hij loopt soms een tiental seconden helemaal vast en gaat daarna weer verder alsof er niks gebeurd is.
Ook is brandt het lampje van de harde schijf constant, zonder te knipperen. Het lijkt wel alsof
de C schijf soms gewoon niks doet... Ik heb al verschillende schijfcontroles en virus controles gedaan,
maar ook hier kwam niks uit. Graag ga ik voor een oplossing waarbij ik niet heel mijn laptop hoef te resetten.

Ik hoop snel een reactie te hebben!
alvast bedankt

met vriendelijke groet,
Toer
 
Ook op maleware gecontroleerd?
Via zoeken, msconfig bij opstarten gekeken of daar iets uit kan?
Lijkt mij iets wat op de achtergrond recourses loopt te snoepen.

Overigens wordt er gedefragmenteerd als de pc idle is, en ook de indexering kan bezig zijn, evenzo updates van programma's die mee opstarten

Kijk in taakbeheer bij de processen en in eventvwr/logboeken of je er iets over kunt vinden.
 
Malware heb ik nog niet op gecontroleerd, in mijn ervaring zijn die scanners ook troep.
Welke malware checker raad u aan? het loopt nu echt uit de hand, hij is word echt ontzettend traag...
Er is geen defragmentatie/indexering of update bezig voor zo ver ik kan zien.
In msconfig kan ik ook geen rare dingen vinden, behalve wat oude programma's die ik al lang niet meer gebruik
, deze heb ik dan ook uit de opstartlijst gehaald.

gr.
 
ik ben bezig met scannen maar het gaat zo ontzettend traag.
bij bron controle (vanuit taakbeheer) ben ik tegen het volgende aangelopen,
de schijf snelheid is vaak 0 of 1 mb/sec en het gebruik is bijna constant 100% (zo ook te zien op de bijgevoegde afbeelding).
De malware check heeft nog niks opgebracht, maar wat zou er constant mijn harde schijf belasten?

schijf gebruik.png
 
Schijf geformatteerd

Aangezien de scan niks vond heb ik de schijf geformatteerd en is hij nu bezig met
Windows opnieuw te installeren. De schijf blijft echter nog steeds om de zoveel tijd hangen...
Het installeren van de software Duurd veel langer dan normaal en het lampje ban de harde schijf
Knippert niet maar is constant aan. Wanneer hij wel knippert doet het indtsllstirproces ook echt iets
Maar wanneer hij aan blijft gebeurd er niks.

Betekend dit het einde van mijn laptop??
 
Stel het ligt aan de harddisk, kan ik dan een nieuwe kopen met een voorgeinstalleerde Windows? En inbouwen?
Of is een nieuwe laptop voordeliger?
 
Nee, zelf plaatsen en zelf installeren.
Oude opmeten i.v.m. de hoogte en bij een webwinkel of bij de plaatselijke PC boer kopen.
Nieuwe lap is duurder.
 
Oke top, als dit niet werkt, ga ik dat doen dan!
Nog 1 vraag; de voorgeinstalleerde Windows als ik daar een herstel dvd van heb,
Kan ik dan deze Windows licentie op mijn nieuwe HD gebruiken?
Dankje voor je hulp!
Groet Toer
 
Mocht het aan de harde schijf liggen, moet nog worden bewezen, kun je bij mijn weten alleen een volledige installatie DVD gebruiken, maar dat kan elke W7 DVD met je code.
 
misschien zit er iets tussen het contact van je schij en de contacten van de laptop, dat zijn meestal geelachtige puntjes
 
Ik heb inmiddels al een nieuwe harde schijf geïnstalleerd.
Toch bedankt voor de hulp.

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan