harde schijf blijft maar ratelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een ander proggie zal ook zo'n soort lijst weergeven...

Goede morgen.
Vanmorgen weer opgestart en heb ik weer gekeken naar broncode daar zag ik iets staan van
software .data.store.edb ??
Wat zou dat zijn en is dat uit te zetten ?
e de waele

Goedemorgen, bij broncontrole (tab schijf), staat er naast de image, ook het pad van het bestand. Aan het pad kun je vaak wat meer erover te weten komen (Windows bestand, programma bestand enz.). Dus als het een Windows bestand is (pad: C:\Windows o.i.d.), is het wel normaal. Verder zou ik het niet zo weten, of dat uit te zetten is, aangezien ik nu in ieder geval te weinig informatie daarvoor heb.

IK zie dat er bij lezen veel reactie is bij
c:\systeem volume informatie Wat is dit kan ik dit uitzetten?
Ook zie ik veel ractie als ik er fotos bijzet of bekijk wat kan dit zijn ? (piccaza)
e de waele

Dat van die foto's bekijken e.d. is wel normaal. Verder weet ik het niet, dat kan ik zo niet zeggen. Kun je misschien nog wat meer informatie geven?

IK heb een paar fotos gemaakt misschien dat je daar iets aan hebt als dit lukt dan zal ik er nog maken van een nieuwe start
mvrg
e de waele

Bijlagen

• DSC04979.jpg
    DSC04979.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 70
  • DSC04980.jpg
    DSC04980.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 70
  • DSC04982.jpg
    DSC04982.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 56
  • DSC04981.jpg
    DSC04981.jpg
    46,5 KB · Weergaven: 66
Ik heb de foto's bekeken. Ik zie ook Kaspersky staan, misschien dat dat het probleem is? Misschien staat er ergens in je virusscanner een optie ingeschakeld, dat Kaspersky automatisch een scan uitvoert, bij het opstarten van Windows o.i.d.
Je zou ook nog even een logje kunnen maken met dit programma. Volgensmij mag je die hier niet posten op helpmij.nl, maar misschien dat een linkje naar het logje wel mag??

TIP: Met de toets PRTSC op je toetsenbord kun je ook "foto's" maken van wat er op het scherm te zien is, dat zijn dan printscreens. Gebruik de Alt-toets om alleen het gewenste venster erop te zetten.

Weet nu echt niemand op dit forum wat dit kan zijn .
de eerst 10 minuten kan ik niet werken omdat hij dan nog steeds aan het opstarten is ik zie het lampje constand branden en hoor de reactie van de hhd
Als dit lampje uit is werkt alles prima
Dit is bij elke start ook als ik na 1 min werken de comp uitzet en terug opstart dan gebeurd er weer het zelfde.
Hoe kom ik nu te weten wat hij aan het doen is
Als ik bij broncontrole kijk zie ik van alles staan maar dat zegt mij totaal niets
wie weet raad ??
e de waele

Hallo Ronnie.
IK heb gekeken op de siite van menno ik het boek gekocht ik ga dat eens goed bestuderen er moet ergens iets niet goed staan
Bij het opstarten denk ik
mvrg
e de waele

hallo alle forumleden.
Ik heb gekeken bij services en er staan 85 services die automatisch opstarten de rest staat op handmatig.
Als ik nu eens alles op handmatig zet en dan opnieuw opstart kan ik dan kijken welke er zijn opgestart
Of toestemming kan geven om te starten
mvrg
e de waele

mogelijk is de voedingsadapter kapot

Heb je de netvoeding aangesloten als je de laptop opstart?
Probeer dan eens zonder.
Let er wel op, dat je accu redelijk voldoende lading heeft.

Mijn zoon had afgelopen zomer hetzelfde probleem.
Dagenlang bezig geweest. Niets hielp.
Toen bleek bovenstaande banale remedie wel te werken.
Het is echt het proberen waard.

Succes.

PS. Welk merk laptop heb je?

Het probleem is dat hij het nu weer goed doet zonder dat ik iets heb ondernomen.
Als ik opstart met of zonder adapter heb ik geen verschil dus wat is het geweest?
Ik heb een Acer aspire 7720 g
e de waele

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan