Harde schijf defect ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Tijdens de installatie van WinXP wilde ik een partitie verwijderen en tijdens dat proces liep het systeem vast. (Scherm bleef blauw) Nadat ik de pc opnieuw had opgestart kreeg ik Windows niet meer aan de praat; zelfs de opstartdiskette werkte niet meer.

Ik ben in het bezit van een cd-rom die WinXP virtueel kan opstarten. Bij het opvragen in de verkenner van "Deze Computer"geeft deze weer een diskettestation A: en een virtuele schijf B:
Het lijkt erop dat de harde schijf niet meer herkent wordt. (mijn partities C/D/E worden niet weergegeven).

Ik heb nu 2 oude harde schijven geplaatst die wel werken.
Nu mijn vraag: Kan ik deze harde schijf als afgeschreven beschouwen of is dit te verhelpen/repareren??

Karel,

Je zou kunnen kijken mbv Parition Magic of Fdisk of je harde schijf idd niet meer werkt.
Wat ook heel goed zou kunnen is dat hij alleen niet goed is geformatteerd.

Mvg, Ramon

Geplaatst door Rapedapeda
Karel,

Je zou kunnen kijken mbv Parition Magic of Fdisk of je harde schijf idd niet meer werkt.
Wat ook heel goed zou kunnen is dat hij alleen niet goed is geformatteerd.

Mvg, Ramon

Ik zou 'm wel opnieuwe willen formatteren of bekijken met PM, maar ik kan 'm niet bereiken. :(

zie je de harde schijf in de bios/bij opstarten van de pc?
Nee? En stekker zitten echt goed vast, dan kan je hem volgens mij wel afschrijven.

Zie je hem in de bios wel, dan is het misschien iets anders.

In de bios wordt de harde schijf wel herkent.
Vanavond nog is weer geprobeerd, maar als deze schijf erin zit wil zelfs de opstartdiskette niet meer starten.

Iemand nog enig idee ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan