Harde schijf delen via Fritzbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allen,

Ik heb een Western Digital My Book Essentials 1140 2 TB USB 3.0 externe harde schijf en die
wil ik aansluiten op mijn Fritzbox 7360. Als ik nu kijk zie ik op de instellingenpagina van de Fritzbox
de harde schijf. Is het echter ook mogelijk om de schijf in Deze Computer zichtbaar te krijgen? Anders moet ik
constant alles downloaden.

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Michaël

Hoi,
Eerste zoete inval, toevoegen aan je thuisnetwerk. Als je dat niet hebt een thuisnetwerk maken (netwerkcentrum).
Een thuisgroep en opties voor delen selecteren e/o geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
Welk besturingssysteem heb je?

Laatst bewerkt:
Ik draai op Windows 10. Een thuisnetwerk is al opgezet volgens mij.

http://nl.avm.de/service/handboeken/fritzbox/
Download je handboek 7360 b.v. tijdelijk naar je bureaublad.
Kijk vanaf blz. 132 van het PDF document waar het inrichten van het Fritz!Box thuisnetwerk beschreven is. Daar staan ook verdere verwijzingen naar andere bladzijden.
Blz. 156 is ook interessant, dat gaat over het activeren van Frtiz!Nas.
Wat ik begrijp is dat je de schijf alleen kunt benaderen via je internetbrowser met de regel "fritz nas" in de adresregel.
Ik heb niet alles doorgelezen wellicht hebben andere forummers meteen een pasklare oplossing voorhanden.
Wil je b.v. je hele externe kunnen benutten moet je zorgen dat je schijf de NTFS bestandsindeling heeft anders is de opslag beperkt tot 4 GB.
Het is even wat leeswerk maar er zijn talloze mogelijkheden zie ik.

Laatst bewerkt:
Ik wordt weinig wijzer van de handleiding. Ik kan nu alleen de schijf benaderen via fritz nas in de adresregel.
De schijf is NTFS geformatteerd. Als ik op internet kijk zie ik ook een hoop oplossingen maar daar wordt ik ook weinig wijzer van...

Ik zal mij er op een later tijdstip nog eens in verdiepen, in de tussentijd hoop ik dat er nog iemand langskomt die van de hoed en de rand weet. :o

Heb je ook de stappen zoals beschreven op deze pagina al eens geprobeerd? Onder stap 3 staat beschreven hoe je de schijf als netwerkstation kunt toevoegen.
De pagina is van toepassing op de Fritzbox 7390, maar volgens mij verschilt deze niet heel erg veel van de 7360.

Gelukt. Bedankt voor alle hulp :)
Heb inderdaad de stappen gevolgd die jij noemde, tommy78. Alleen heb ik deze stappen niet gedaan:

4.Select your online storage provider from the drop-down list "WebDAV provider" in the "Online Storage Settings" section.
5. Enter the access information supplied by your online storage provider in the following fields.

Dit omdat ik deze gegevens niet heb.
In verkenner werd het toevoegen vervolgens: \\fritz.box\FRITZ.NAS\

Mooi dat het uiteindelijk gelukt is al snap ik niet dat het in de handleiding van jouw type ontbreekt. :thumb:
Je kunt evt. zelf je vraag op "opgelost" zetten in je beginposting (rechts bovenin).

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk heb ik nu de schijven maar weer ontkoppeld, de wifi raakt erg vertraagd als ze aangesloten zijn.
Blijf ze dus maar lokaal gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan