harde schijf ( dringent )

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensvn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2005
Berichten
2
hey ik heb een nieuwe pc gekocht
maar nu werkt de harde schijf niet , hij is niet gededecteert , of zoiets.
kan iemand mij helpen om deze schijf te laten werken ??
het is een Maxtor 160GB HD 7200rpm SATA

help mij !
 
Welkom op Helpmij.:)

Gezien je pc nieuw is, zou ik eerder even terug gaan naar de winkel. Het lijkt me een garantie probleem.

Of heb je alles zelf in elkaar gezet?
 
hey
hij is gemonteert in de winkel maar moest hem zelf instaleren , hij moet ggededecteert worden ofzoiet ,
in anderewoorden , ik wil hem laten werken ( soort van oopstarten )
 
Hmm, probeer je Windows XP mischien te installeren?
Zo ja, dan moet je tijdens de setup op F6 drukken om de SATA driver tijdens de setup vanaf floppy te laten installeren.
Op F6 drukken wordt vrijwel in het begin van de setup onder in aangegeven. De driver zal op de moederbord cd-rom te vinden zijn.
 
Geplaatst door crash
Hmm, probeer je Windows XP mischien te installeren?
Zo ja, dan moet je tijdens de setup op F6 drukken om de SATA driver tijdens de setup vanaf floppy te laten installeren.
Op F6 drukken wordt vrijwel in het begin van de setup onder in aangegeven. De driver zal op de moederbord cd-rom te vinden zijn.

Dat is inderdaad zo, maar de pc-boer, mag toch tenminste een PC afleveren, waar je dadelijk je prog's kan op installeren, en waar je niet zelf je HD moet laten herkennen etc... Dat vind ik maar half werk hoor.

Mijn persoonlijke mening : terug naar afzender.
Sorry.
 
Dit heeft niets met nalatigheid te maken.
Ja dat is het risico als je sata hebt en je begrijpt niet hoe je deze moet installeren, maar als het goed is zit er een floppy bij en anders kun je de drivers van de cd halen die bij je moederbord zit.
 
Geplaatst door SJJ
Dit heeft niets met nalatigheid te maken.
Ja dat is het risico als je sata hebt en je begrijpt niet hoe je deze moet installeren, maar als het goed is zit er een floppy bij en anders kun je de drivers van de cd halen die bij je moederbord zit.

Sorry hoor, maar aangezien het een NIEUWE pc betreft, geinstalleerd door de pc-boer, vind ik het niet meer dan logisch dat die SATA geinstalleerd is.

Je kan een pc verkopen aan een volslagen leek, en de dag daarna staat die daar terug. Help!!! De boer heeft wel zijn geld, en de leek zal moeten bijbetale voor iets wat normaal moet geinstalleerd zijn? No way.

En dit blijft mijn mening.
 
Helemaal met vanZwam eens!

Je koopt toch ook geen nieuwe auto, en dat de dealer dan zegt: we hebben de motor erin gemonteerd maar verder moet je het zelf maar uitzoeken!( sluit hem zelf maar aan, we hebben het zo gedaan dat hij er net niet uit valt)

Jammer dat sommige pcboeren zo werken, terwijl het voor hen vaak een kleine moeite is, en jammer dat mensen dan vaak erin trappen als de pcboer zegt dat er dan later weer bijbetaald moet worden.

Men koopt toch een complete pc?
Dat is naar mijn mening een pc waar iemand zo mee aan de slag kan, dat in elk geval alle hardware in de kast werkt en dat de pc klaar is om opgestart te worden met een bootdisk ( cd of flop)
Mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk zelfs uit naar een dosprompt! Omdat van daaruit de meeste leken ook wel verder komen.

Ga dus inderdaad terug en eis dat je pc boer de hardeschijf erin zet! Wat heb je immers aan een pc zonder werkende harde schijf?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan