Harde schijf erbij..

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenniZvb

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2003
Ik heb een harde schrijf besteld van Maxtor.. maar hoe installeer ik deze? is het inpluggen en hij doet de rest? of moet ik meer doen? En hoe zit et met Bios? hoe start je dit?

Dankje! :D

Als je hem inplaats van je huidige schijf plaatst en hij als enige schijf er in hangt en de pc is niet te oud dan kan je hem als ie op master gejumpert is gewoon omruilen ja...........(zeer waarschijnlijk)

is dit allemaal niet het geval tja dan hebben we hier wel meer info nodig bv hoeveel schijven heb je dan wel etc.

zoek is in de zoekmachine op helpmij en je vind echt talloze vragen hier over.....

Ik heb al een harde schrijf van 16 Gb.. en de 2de wil ik er waarschijnlijk bij plaatsen..

Ik ken nerges vindu hoe ik BIOS open.. je kan het toch ook gewoon zegguh? et kost je 2 regeltjes :D

afhankelijk van het merk van je bios zal je tijdens de eerste beelden van je startup op DEL of F2 moeten duwen.

vr gr Jeroen

Als je niet eens weet hoe je in het Bios moet komen zou ik maar heeeeeeeeel voorzichtig zijn met je wijzigingen.
In ieder geval zou ik toch doen wat Harmen zegt.
Wat kennis kan geen kwaad.
Je kunt behoorlijk wat verzieken als je onervaren je Bios in duikt.

Ik ga der ook nikz in doen.. ik wil alleen mijn temperatuur weten..

Je oorspronkelijke vraag liet iets anders vermoeden :cool:

Inmiddels heeft iemand anders wel de moeite genomen je te vertellen hoe je het bios in komt.....

Het is handig om even te weten hoe snel die oude hd is omdat ik meen dat je het best de snelste schijf als master te hangen. Dit houd natuurlijk ook in dat je daarop je OS moet zetten. De vraag is of je dit wil aanpassen. Je zal dan je oude hd moeten formateren.....overigens is dat niet noodzakelijk hoor. Je kan eerst de nieuwe hd als master hangen en een OS er op zetten dan de files etc EN drivers!!! over zetten naar de nieuwe schijf en dan de oude even formateren.....

Voor meer vragen kunt u het proberen in de zoekmachine anders staan we hier weer graag voor u klaar ;)

Heyz.. Dankje voor je info.. Ik was van plan m'n Maxtor, van 40 GB als master te gebruiken.. en die van 16 GB als slave.. ik heb gelezen dat je gewoon format.com op de win98-opstartdiskette moet plaatsen.. en em dan kan runnuh.. Dan's alles pleite, en plaats ik de 40 GB in.. Graag zouw ik wat partities willuh, maar ik zie wel hoe dat moet..

Het is handig om even te weten hoe snel die oude hd is

Harmen, kun je mij vertellen waar je dat kunt vinden? Hetzij op de pc of in de papieren? Ik zou het ook wel eens willen controleren.

Geplaatst door Elisa
Het is handig om even te weten hoe snel die oude hd is

Harmen, kun je mij vertellen waar je dat kunt vinden? Hetzij op de pc of in de papieren? Ik zou het ook wel eens willen controleren.

Merk en type van de harddisk hier opgeven, dan zoeken wij het voor je op :D

O ja, en als het even kan ook het merk en type van je mobo, want als die trager is dan je HDD zal die niet op volle snelheid kunnen werken.

Om achter merk en type te kunnen komen is AIDA32 wel een handig proggie.

Laatst bewerkt:
Nou, hier komt dan. Het is allemaal acabadabra voor me dus je zult wel wat te veel krijgen.

x86 Family 6 model 4 stepping 2
AMD Athlon PECM Thunderbird 1000 Mhz (5x200)
Micro Star Int. MS - 6330

C: St330630A (30 gb)
F: WDC WD600BB-00CAA1 (60 gb)

Dram Slot 1: 128mb sdram
Dram Slot 2: 512mb sdram

Ik ben benieuwd wat je hieruit haalt. Kon nergens iets van snelheid vinden :-)

Ik kwam een paar vreemde dingen tegen dus ik open ook nog maar een nieuwe vraag vanavond.

Weet je ook misschien of mijn computer wel sensoren heeft voor de temperatuur.. ik wil gewoon de temperatuur weten.. dus ik d8 dat het misschien zouw liggen aan de bios..

Dit moet je ven aan Steve vragen.....volgens mij DE expert op hardware gebied :)

Denni, bij mijn moederbord van MSI kreeg ik ook een progje dat je temperatuur laat zien e.d.
Kijk eens op de site.
Je ziet je moederbord staan en video of zoiets.
Klik je dan even door dan zie je wat progjes staan die je kunt nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan