harde schijf formateren + opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragstar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
1
Hallo,

Heb voor me zelf een nieuwe pc gekocht. Nadat ik al de gegevens van m'n oude pc (1996) had overgezet wou ik de schijf formateren en windows 98 opnieuw installeren zodat mijn ouders een leuk pc'ke hebben.
Nou komt ie, ik heb de harde schijf geformatteerd maar was vergeten om in de bios in te geven dat ie daarna van de cd-rom (windows 98) moest opstarten.
Ik ben nu al twee uur bezig om dat te proberen maar het lukt me niet..
Wie kan me helpen...
 
Welkom op helpmij

Heb je geen opstartdisk? Zonee, download even van www.bootdisk.com een opstartdisk.
Daarna kan je win98 installeren.

Zoja, stop opstartdiskette erin, opstarten en volg de instructies..
BTW
Volgens mij kan je win98 niet booten vanaf cd-rom
 
Als het goed is staat er in je bios bij Boot de opstart volgorde, waarschijnlijk staat je cdrom niet bovenaan maar ergens onderaan. Zet je cdrom bovenaan op nr 1 en dan stop je de cd van win98 erin en dan start hij op vanaf deze cd. Hoe het precies in je bios in elkaar steekt moet je zelf ff kijken dat is per computer verschillend, ene bios is weer net iets anders dan de andere, maar in grote lijnen komt het overeen zoals ik het net zij
 
Als je W98 se hebt kun je de boot volgorde veranderen.
heb je W98 dan heb je alleen de mogelijkheid om te starten vanaf een floppy. tijdens het opstarten heb je een keus om op te starten met cd-rom.

Gr.Jan
 
Geplaatst door kcnuts
Als je W98 se hebt kun je de boot volgorde veranderen.
heb je W98 dan heb je alleen de mogelijkheid om te starten vanaf een floppy. tijdens het opstarten heb je een keus om op te starten met cd-rom.

Gr.Jan

Onzin, de opstartvolgorde bepaal je in je bios, dit heeft dus helemaal niks met het besturingsysteem te maken
 
Natuurlijk bepaal je de volgorde in de bios,
alleen bij W98 start deze dus niet, bij W98 se dus wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan