Harde schijf formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Ik wil me hardeschijf formateren maar ik krijg de volgende meldingen:

[smallIMG]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=62512&stc=1&d=1240332340[/smallIMG]

[smallIMG]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=62513&stc=1&d=1240332340[/smallIMG]

[smallIMG]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=62514&stc=1&d=1240332340[/smallIMG]

Weet iemand wat ik moet doen om deze toch te kunnen formateren. Hij zegt tevens dat er 6 gb in gebruik is. Terwel ik geen lege mappen kan vinden. Ook mappen die niet zichtbaar zijn heb ik verwijdert. Maar er staat toch ies op wat ik niet kan zien

[smallIMG]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=62515&stc=1&d=1240332484[/smallIMG]

Groetjes Tom

Bijlagen

• alert1.jpg
    alert1.jpg
    93 KB · Weergaven: 376
  • alert2.jpg
    alert2.jpg
    94 KB · Weergaven: 310
  • alert3.jpg
    alert3.jpg
    94 KB · Weergaven: 287
  • sdfsddsdf.jpg
    sdfsddsdf.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 298
Laatst bewerkt door een moderator:
sluit gewoon eens alles af qua programma's en probeer het dan nog eens(geen bittorent en dergelijke dus ;))

is het de schijf waar je windows op heb staan??

zo jah dan moet je het met de cd van windows doen bij het opstraten
als je pc niet automaties opstart van af de cd moet je dat ff in de bios veranderen

als het niet zo is moet je gwn idd ff programas afsluiten

en als het dan nog niet werk kan je die schijf die je wil formateren ook via de cd van windows doen:D
LET ER WEL OP DAT JE DE GOEDE AANKLLIKT!!

Laatst bewerkt:
Nee, er staat geen windows op.

Maar ik zal me bittorent wel even uit zetten. En al het gelijkwaardige wat aan staat.

Tom

Ik heb alle programma's die draaide uit gezet. Zelf me virusscanner. Maar hij wilt hem alnog niet formateren. Ook met CMD lukt het niet.

Tom

Maar, blijft mijn vista dan nog wel werken :). Zo niet heb ik een probleem...

Tom

Dat Command Prompt.

Zie dit:

attachment.php

Bijlagen

• cmd.jpg
    cmd.jpg
    100,4 KB · Weergaven: 216
aangezien het een proces is durf ik niet met alle zekerheid te zeggen dat je vista blijfd werken ik zal voor de zekeheid ff backup bestandje maken

maar het kan een proces wezen van een programma

maar bij men moeder toen ik die schijf van haar ( k neem aan dat je patities hebt) 1 daarvan heb leeg gehaald blijf windows gewoon werken

Ik ben de draad in dit topic even helemaal kwijt / snap er geen donder van.

Wat heeft afsluiten van processen met formatteren te maken?
Wat heeft cmd met formatteren te maken?
Wat heeft het afsluiten van Bittorent met formatteren te maken?
Wat heeft het niet automatisch willen opstarten van de pc en het veranderen van het e.e.a. in het bios met het afsluiten van programma's te maken?

Gewoon simpel houden!
De schijf waarop Windows staat kun je niet vanuit Windows formatteren.
Als je de Windows CD gebruikt kun je wél de schijf waarop Windows staat formatteren, maar dan ben je alles op die schijf (partitie) kwijt.

Laatst bewerkt:
Op die harde schijf staat helemaal niks meer. Maar ik wil hem formateren.

Dat wilt hij dus niet. Hij zegt zoals in ijn eerste topic gemeld staat dat er een melding komt dat hij hem niet kan formatteren. Als ik hem daarna via cmd wil formatteren zegt hij ook dat hij niet geformatteerd kan worden door een proces.

Tom

Ja, dat schreef ik net. Windows zélf is dat proces. De CD van Windows erin, ermee booten en voilá, je kan formatteren.

Ik heb het al gevonden. Windows gebruikte mijn hardeschijf ook als virual werkgeheugen. Daardoor kon ik hem niet formateren. Nu ik het uit gezet heb ik het wel gelukt.

Gelijk iets geleerd vandaag :)

Tom

100% procent van alle Windowsinstallaties gebruikt de Windowsinstallatiepartitie (C?) schijf als lokatie voor het wisselbestand. Pas daarna kan een gebruiker instellen dat het wisselbestand op een andere (schijf) partitie moet worden weggeschreven.

Wisselbestand = virtueel geheugen.

Ja, dat klopt. Ik heb gezegd, gebruik die hardeschijf ook maar als wisselbestand. Maar de vraag is opgelost, dus ga ik de status even veranderen.

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan