harde schijf formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphaa

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2012
Berichten
49
Hoi,

Mijn pc zit de laatste tijd overvol.
Ik zocht op internet hoe ik mijn pc snel leeg kan maken.
Maar, nu is mij de vraag: Wat blijft er over als mijn harde schijf geformatteerd is.
En werkt windows dan nog?

Grraag Antwoord,

MVG,
Alphaa
 
Na formatteren staat er echt helemaal niets meer op je harde schijf. Geen data mee, geen programma's meer, geen besturingssysteem meer.

Dan moet je echt alles opnieuw installeren.
Zorg in ieder geval dat je alle drivers veilig stelt voordat je aan een format actie begint zodat je je hardware nog een keer aan de praat krijgt.
 
En mocht je toevallig origin. licentie van windows in je handen hebben, dan hoef je zelfs ook geen backup van je drivers maken :D afhankelijk wat voor systeem heb je ook .. ( ! ) ... ! ..
 
Laatst bewerkt:
dan hoef je zelfs ook geen backup van je drivers maken

En dat is de grootst mogelijk onzin. De licentie van Windows helpt je op geen enkele manier met je drivers, dus waar dat op slaat zou ik echt niet weten.
Wat wel kan is dat je het eventueel aanwezige serienummer van de PC kunt gebruiken om bij de leverancier de juiste drivers te downloaden. Maar dat is alleen het geval als je een PC hebt van zo'n OEM-leverancier. En daar zit dan vrijwel altijd een sticker op met een Windows licentie. En vaak kun je dan de PC opnieuw installeren via een recovery procedure, waarbij de drivers automatisch ook mee worden geïnstalleerd. Als je dat bedoelde dan moet je maar eens googelen op klok en klepel...
 
Ieder keer ALS ik mijn windows opnieuw RE-installeer ( op dus GE-formateerde HD ! ) krijg ik automatisch NA installatie drivers geinstalleerd ! en audio en grafisch enz...
ik kan dan gewoon PC gelijk gebruiken ...
:) dus ...denk eerst over wat je zeggen zal, voordat je iets onzin zal noemen :D
==========
P.S. Ik heb geen OEM maar pure origin licentie ! :D
 
Laatst bewerkt:
Als jij de drivers automatisch geïnstalleerd krijgt, dan krijg je die dus van het installatie-medium. Ofwel heb je dat zelf gemaakt ofwel je hebt het zo aangeleverd gekregen (OEM). Er zijn heus geen kaboutertjes die dat allemaal voor je regelen.

En waar het mij eigenlijk om gaat: wat zou je opmerking bijdragen aan het probleem van de TS? Als hij jouw advies opvolgt en gaat installeren zonder drivers dan kan hij straks niet verder omdat jij hem verteld hebt dat dat niet nodig was. Het is dus wel nodig, wat jij daar ook over verteld, tenzij hij zelf zeker weet dat het niet nodig is.
 
:) Gewoon makkie dus......... ik heb nooit gezegd dat hij mij advies volgen moet ( wie weet misschien krijgt hij inderdaad dan problemen mee :D ? ) :D maar dat zegt jij dat ....
nu ik zeg wel dat hij dat NIET moet doen .... maar liever hij moet jouw handleidingen wel volgen en alles komt goed dan :D ...
:D geen zorgen, .... ik neem af mijn commentaar van die topic, en geef ik die aan jou over :D
===========
:D en volgens mij dat is toch dezelfde bedoeling :D
CITAAT
ROYONIX : En mocht je toevallig origin. licentie van windows in je handen hebben, dan hoef je zelfs ook geen backup van je drivers maken ..

Binary : Als jij de drivers automatisch geïnstalleerd krijgt, dan krijg je die dus van het installatie-medium ..
 
Laatst bewerkt:
Zo, nu gaan we zonder irritatie weer verder.
@ROYONIX
krijg ik automatisch NA installatie drivers geinstalleerd
Wat jij waarschijnlijk bedoelt is via Windows Update (als je al überhaupt internetverbinding hebt) of je hebt de drivers op een aparte cd staan.
Heb je zelf een image gemaakt dan worden inderdaad de drivers gewoon meegeïnstalleerd, het is maar wat je precies bedoelt.
De licentie heeft er in ieder geval niets mee te maken.
 
:) yep dat bedoelde ik precies ..... maar somigen zijn hier ook zeer makkelijk met van alles en nog wat en onzin te noemen . ( zonder na te denken :( helaas ) ...
 
Laatst bewerkt:
Om nog maar even op de TS zijn vraag terug te komen ..
Als je pc overvol is kan je het beste naar Start/configuratiescherm/programma's en onderdelen gaan en daar eens kijken naar de geïnstalleerde programma's. Een hoop daarvan zal weinig tot nooit gebruikt worden en kan je dan ook het beste verwijderen/deinstaleren.Tevens kan je ook eens kijken naar je downloads, misschien dat je daar ook een grote schoonmaak in kan houden. Hierna zal je weer een grote hoeveelheid vrije ruimte hebben gecreëerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan