Harde schijf fout?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

vos1650

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
scrshot.jpg

Hallo Forum leden,,,

Kan iemand mij hier mee helpen???

Ik krijg deze melding nu al 2 weken zomaar te zien.
Heb al een windows schijfcontrole gedaan maar daar komt niks uit.

Imand een idee??

gr Jacco

Een schijf kan via het SATA protocol aan het BIOS of aan Windows doorgeven daat ze bijna dood is. De waarschuwing zal ik volgen. Ik zou echter het aankopen van een nieuwe harde schijf adviseren. Wil je meer weten gebruik dan het testprogramma van de fabricant van je harde schijf.

Onmiddellijk een back-up van al je gegevens maken en op een externe geheugendrager zetten. Je harde schijf zal spoedig crashen.
Komt er geluid uit de harde schijf?

Hallo

"crystaldiskinfo" is een goed/betrouwbaar programma om de integriteit van een harddisk te controleren.

Peter

VDK_P. Goede tip, echter pas een check starten NADAT alle data gekopiëerd is. Een intensieve test kan het laatste zetje zijn voor een bijna defecte schijf.

Installeer Windows na de back-up gelijk opnieuw, want je harde schijf kan zich ook vergist hebben.

Hallo

"VDK_P. Goede tip, echter pas een check starten NADAT alle data gekopiëerd is. Een intensieve test kan het laatste zetje zijn voor een bijna defecte schijf"

"Crystaldiskinfo" leest slechts de eigenschappen uit die de schijf heeft bijgehouden.

Dit duurt hoop en al 10 seconden.

Er worden dus GEEN intensieve testen uitgevoerd.

Peter

@VDK_P. Sorry dan, ik was in de veronderstelling dat CrystalDisk ook een test knop had. Maar ondanks de 10 sec. werk blijf ik er bij dat je zo snel mogelijk je data moet kopiëren. Kun je daarna in alle rust dingen uitzoeken.

@WDHBGS. Waar baseer jij je conclusie op? Het betreft hier een melding die komt vanuit de S.M.A.R.T. info van de harde schijf. Daar heeft Windows zelf helemaal niks mee van doen, deze leest deze waardes enkel uit en geeft deze door.

Oke bedankt allen,

Nee er komt geen raar geluid uit mijn schijf, nu wil ik een kloon (image) maken op mijn netwerk hardeschijf, heeft er iemand een suggestie met wel programma ik dat het beste kan doen??

Alvast bedankt

Gr. Jacco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan