Harde schijf gecrasht na updates??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Heren,
ik heb een laptop gehaald en even gelijk nieuwe windows geinstalleerd. ALles deed het perfect en toen heb ik mijn bios geupdate en paar drivers geinstalleerd. Toen moest ie opnieuw opstarten en sindsdien krijg ik een gedurende een miliseconde een blauw scherm bij het zwarte windows 7 opstartscherm en dan start ie weer opnieuw op en gaat het weer opnieuw allemaal.
HIj vroeg toen of ik wou herstellen en dat heb ik gedaan. Het was 1 keer gelukt maar dat hielp niks en toen ie het nog een keer wou herstellen liep ie vast.
Vervolgens heb ik een beetje lopen knutselen met werkgeheugen en hardware en toen ik even de harde schijf verving met een andere harde schijf en toen deed ie het weer!
Is de harde schijf nu nog het enige probleem of kan er nog wat anders zijn. Er staat niks boeiends op ofzo, maar kan ik de harde schijf nog gebruiken op een of andere manier?

Ai bios geupdate. Heb je al geprobeerd om windows opnieuw te installeren? Ik kan me er iets bij voorstellen dat de bios de je geflasht hebt invloed heeft op windows. Hij kan namelijk andere/gewijzigde hardware zien. Is de bios update wel goed gegaan?

Ja de bios update ging perfect. Ik had voor de bios update een paar drivers geïnstalleerd die ook verzochten om opnieuw op te starten. Maar ik dacht ik installeer alles even en dan start ik opnieuw op voor alles tegelijk. Maar nu weet ik dus ook niet welke het probleem veroorzaakte! En ik heb opnieuw opgestart met de Windows cd erin, maar daar geeft ie helemaal niks voor aan, wat ik wel vreemd vind aangezien hij het gelijk na de bios scherm aanzou moeten geven.
Kan ik Windows er opnieuw op installeren als ik em extern aansluit?

Ik snap je vraag even niet. Heb je in de bios ook de opstartvolgorde zo aangepast dat hij de windows CD als eerst kiest? Dan zou je windows gewoon opnieuw moeten kunnen installeren

Jupsz dat was em! Waarschijnlijk heeft ie door de bios update de opstartvolgorde veranderd :-D Even weer in bios geweest alles goed gezet, en nu is ie bezig met windows opnieuw installeren!
Bedankt error53!! Maar denk je dat ik dan even de drivers opnieuw uit moet kiezen?

JMaar denk je dat ik dan even de drivers opnieuw uit moet kiezen?

Waarschijnlijk wel, maar no worries. Draai even een programma als devicedoctor of hwinfo32 (even googlen en downloaden) als windows geinstalleerd is en je weet wat voor drivers je nodig hebt, mochten ze niet gevonden worden.

Succes :thumb:

Harstikke bedankt! Inmiddels weer volledig functioneel. Harde schijf crash kwam waarschijnlijk door een verkeerde driver! Wat het blauwe scherm was is nog steeds een raadsel!

Nou zo gek is dat niet he. Ik verwacht dat het volgende is gebeurd.

1) Jij hebt windows geinstalleerd op je pc, je windows is gebaseerd/draait op de bios van je moederbord van dat moment
2) Je doet een biosupdate, de bios heeft wat wijzigingen gekregen die windows niet leuk vindt
3) Vervolgens installeer je windows weer opnieuw, met alle eigenschappen van je nieuwe bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan