harde schijf gecrasht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hoi,

ik ben bang dat mijn harde schijf gecrasht is,weet het niet zeker,vandaar even hulp nodig.

het gaat om een maxtor 120 gb harde schijf welke in een externe behuizing is geplaats,welke is aangesloten middels een usb kabel.(de behuizing lijkt mij in orde,ik heb er even een cdrom speler ingebouwd en deze werkte correct)
als ik bij schijfbeheer kijk staat er een driveletter en dat de schijf in orde is(114,49 gb)
het enige wat me is opgevallen is dat er bij bestandssysteem niks staat vermeld(bij de rest van de schijven wel) en dat er bij percentage vrij 100% staat.
als ik bij deze computer kijk zie ik hem wel staan,maar als ik hem wil openen krijg ik volgende melding:
s:\ is niet toegankelijk
kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

heb de harde schijf ook al in de pc geprobeerd maar dit werkte ook niet ,helaas.

er stonden gegevens op,mp3's.

wat kan ik nog proberen om die er af te krijgen of is de schijf gewoon leeg?i.v.m. geen bestandstype.weet toch zeker dat hij ntfs was.

mario

Dit tooltje gebruiken om de partitietabel te herstellen, wel in een comp erbij hangen, niet in de externe behuizing laten.

hangt nu in een andere pc,tooltje gedownload en hem laten analyseren.

nu is mijn vraag hoe ik de partitie tabel moet herstellen?
bij geometry?

Laten analyseren en kijken of de gevonden partities kloppen, en laten herstellen.

het programma ziet de partitie.
er staat ook dat de structure o.k. is.
maar hoe moet ik hem vervolgens herstellen?

dit lijkt mij er van toepassing bij mijn schijf.

Advanced
Only for expert use in trying to recover and repair OS Boot sectors! If the FAT or NTFS boot sector is damaged, data can not be accessed. Windows will prompt The drive is not formatted, do you want to format it now?

frustrerend,
zie met testdisk wel mijn mp3's en data staan,maar kan ze nog steeds niet benaderen.
krijg nog steeds de vraag of ik wil formateren als ik de inhoud wil benaderen via deze computer.
nog suggesties lange pier of iemand anders.

Met analyse, proceed, enter en search, zoekt TestDisk alle partities, dan kun je aangeven met write of deze hersteld moet worden, moet je wel zeker van zijn dat het idd de goede zijn, want ook gemaakte en weggehaalde, ziet TestDisk nog staan.

als ik in testdisk bij list kijk zie ik wel de file's staan die erop staan/stonden.
volgens mij heb ik de partitie gevonden ,ja.
ben het nu opnieuw aan het proberen ,heb net pas de search aan gezet,zal dus wel even duren nu.

de eerste keer zag hij volgens mij de partitie,deze was groen gemerkt.daaronder stond structure:ok en nog een par dingen.
heb vervolgens write gedaan,maar helaas dus zonder succes.

zoals gezegd,ben nu even een nieuwe poging aan het doen met testdisk.
heb het overigens ook met getdataback geprobeerd,maar kom daar ook niet veel verder mee.

En nog gelukt ?
ik heb hier hetzelfde probleem en wil dus graag weten of het gelukt is zonder de schijf te formateren.

heb een gedeelte kunnen redden met het programma getdataback,maar helaas niet alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan