harde schijf gedeeltelijk niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

seloh77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Ik heb een externe harde schijf waar ik mijn muziek op heb staan, ik heb deze gesorteerd zoals je in het onderstaande plaatje kan zien.
schijf.png

Ik heb een map songs met daarin verschillende mappen, gesorteerd op de beginletter van de artiest. In de map playlists heb ik verschillende playlists staan die de muziek uit de map songs en daar onderliggende submappen haalt.

Nu kan ik in verkenner naar de map MP3 daar zie ik dan ook de map songs en playlists maar als ik naar de map songs probeer te gaan krijg ik de melding dat de harde schijf niet geformatteerd is en of ik dat meteen wil doen. Ik kan wel naar de map playlists en als ik in de adresbalk van verkenner het hele pad uittyp naar een submap van songs (F:/MP3/songs/d/) dan kom ik daar ook in en zie alle muziek die er in staat, dit lukt alleen niet bij de mappen #, a en b, daar krijg ik weer de melding.

Het lijkt er op dat er een soort index(tabel) weg is gevallen waardoor de eerste drie mappen in songs niet gelezen kunnen worden.
Ik heb al geprobeerd de schijf te defragmenteren maar dat heeft niet geholpen, heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe het te verhelpen is?

Alvast bedankt.

1. Zorg ervoor dat er geen programma's (zoals iTunes, Windows Media Player, download-programma's etc.) de externe schijf gebruikt
2. Rechtsklik op de externe harde schijf in Deze Computer, kies Eigenschappen -> tabblad Extra -> Het volume op fouten controleren -> Zet beide vinkjes aan en druk op Ok. Hopelijk wordt dan alles gerepareerd.

Succes,

Tijs.

Toppie!
Eerste run gaf hij een foutmelding, in een bepaalde fase kon er iets niet uitgelezen worden en na de tweede run had ik geen toegang meer tot geen enkele schijf maar na een herstart was alles weer bereikbaar en de niet toegankelijke mappen waren weer toegankelijk!
Ik had wel een backup maar die was niet meer helemaal 100% (op die niet toegankelijke mappen) en bovendien was het nogal veel dus na een format was ik dan wel weer een tijdje bezig geweest met het terugplaatsen van mijn muziek en alle overige zaken op die schijf!
Thanks!! Echt harstikke bedankt voor deze eer waardevolle tip!!

Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan