Harde schijf geeft Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruudajax

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Goedendag allemaal

Heb via een betrouwbare verkoper op marktplaats 4 harde schijven gekocht,2 doen het goed en 2 geven een- harddisk Error aan- deze doen helemaal niet,worden ook niet aangeven in de Bios.
De verkoper gaf aan dat de harde schijven het bij hem wel deden en dat hij ze geformateerd had via een usb/sata kabel.
Heeft er iemand ervaring misschien mee dat het nog wel eens mis gaat met zo"n kabel en is er ook een oplossing voor om met misschien in de Bios nog iets te veranderen
bij instelling,heb al veel geprobeerd,denk zelf dat ze echt "dood",zijn.

met groet
Ruud

Hoi,

Doen ze helemaal niets draaien ook niet voor je gevoel? maar als de bios ze niet ziet ben ik bang dat ze ook niet met losse kabels gezien worden dan maar hopen dat je wat kan regelen met de verkoper.

Hallo

Persoonlijk test ik deze altijd via :

http://www.benl.ebay.be/itm/USB-2-0...574?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33a0341b86

Moet je niets gaan demonteren , en mocht er iets sneuvelen door een defekte (kortgesloten schijf) ... zeker indien de oorsprong van deze obscuur zijn ...

Gebruik hiervoor een oude (gerecupereerde) p.c. voeding o.i.d ....

Crystaldiskinfo kan je al heel veel vertellen over de fysieke staat van een harddisk. (uitlezen smart status)

H2testw kun je gebruiken om deze vol data te schrijven (met checksum) en ook nog zo eens te controleren ...

Een nieuw harddisk kost tegenwoordig niet veel meer .... of het sop de kolen waard is qua tijd is een ???

Indien je ze los test (uit een p.c.) , dien je uiteraard de t° van deze in de gaten te houden (meestal is de kritieke t° 55°C alvorens er platter beschadiging optreed)

Indertijd heb ik er ook nog 2e hands aangeschaft ....

Altijd zelf afgehaald , en getest bij betrokkene ...

Er waren er weinig bij die ik naar huis heb moeten nemen ... bleven dan nog te koop staan , en waren dan toch nog verkocht door betrokkenen ...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan