Harde schijf geeft melding Formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
als tijdelijke backup heb ik wat data opgeslagen op een portable HD
maar toen ik het terug wilde zetten kreeg ik het volgende bericht

De schijf in station K moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.

ook op openen klikken werkt niet is er iemand die een idee heeft hoe ik de data toch kan openen

Ik vrees dat er bij het verwijderen van de externe HD iets mis gegaan is.
Had u de externe HD volgens het windows protocol verwijderd ?(rechtsonderin op de Taakbalk, veilig verwijderen en dan wachten totdat windows zegt dat het kan). Als u dat niet, of niet juist gedaan heeft is de kans groot dat u alles kwijt bent.

DOE NIKS ermee.
Er zijn diverse tools om data te redden.
Zoek in het forum, oa Getdataback (test versie is er op hun site), Recuva en nog veel meer.
Met Getdataback heb ik al een paar keer bijna alle data bij anderen teruggehaald.

PS: een tijdelijke backup is ook pas een backup als je het op 2 plaatsen opslat.. niet op een plaats en dan de andere verwijderen... dan heb je op dat moment geen backup... daar lijkt dit op?

ik ben vandaag gebeld door een medewerker van Verbatin deze heeft mij door enkele handelingen te doen nagekeken wat er mis kon zijn
Het bleek dat de HD in plaats van NTSF op RAW stond hij concludeerde dat de HD nog in orde was en evenals andre@home voorstelde Recuva of een ander programma moest gebruiken om de data terug te halen. Daarna kon ik de HD formateren en was hij weer voor 100% inzetbaar. ik ga daar morgen mee aan de slag omdat het nogal tijd kost om de HD na te kijken
maar ik laat het nog weten of het gelukt is

heb het eerst met Recuva geprobeerd die haalde slechts 80 MB terug daarna Puran File Recovery die kwam op bijna 100 GB duurde met scannen en recovery wel de gehele dag maar dan heb je ook wat :)

Kijk eens wat de trial van GetDataBack aangeeft... niet geschoten is altijd mis..
Of denk je dat je alles al hebt...

Gisteren EaseUS Data Recovery Wizard 6.1 laten lopen duurde 17 uur maar hij vond 215 GB terug dus daar kan ik wel heel tevreden mee zijn

Ja, Ik heb ok de ervaring dat Easeus data recovery een van de beste is.

Fijn dat u het meest van de data terug heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan