harde schijf gevallen, laptop ziet hem, maar formatteert hem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

neils28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
in een notendop al in de titel...heel fijn zijn mijn 2 harde schijven gevallen.
1 is totaal kapot, de 2e wordt nog wel gezien in 'apparaatbeheer', maar niet
in 'schijfbeheer' (waar ik normaal de schijf zou formatteren).

blijkbaar zit er toch nog leven in. de vraag is dus hoe krijg ik de schijf toch nog
aan de praat...of is dit eigenlijk kansloos?

het gaat hier om een Western Digital 2TB ext harde schijf.
hopend op een geniale opmerking bedankt ik jullie alvast voor het lezen. :thumb:

grts!

Kansloos.
arm van lees/schrijf koppen is beschadigd.

Nou ja, kansloos....
Qua diagnose gezien ben ik het wel met palomino eens. Maar dat er niets meer aan te doen is?
Probeer eens de mooie software van www.runtime.org
Vooral met GetDataBack heb ik heel goede ervaringen.
Niet geschoten is sowieso mis. Maar het zal wel lastig worden en je mag rustig rekening houden met een leestijd / indexeertijd van een 20 uur met zo'n beschadigde schijf.

Veel succes,

en garantie kun je ook naar fluiten mocht je dat hebben denk ik (is altijd proberen waard) maar je g kracht sensor zal ook wel geregistreerd zijn nu..

Ik stuurde ze met een dom hoofd altijd gewoon in met de melding:
"Deze doet het niet meer"
Zijn allemaal netjes vervangen.
Dus dat kan ook best meevallen.

(eh nee, ik liet niet elke week een schijf kapot vallen, maar ik heb een ICT-bedrijf gehad, waar ook weleens een klein bedrijfs ongevalletje plaats vond ;-)

zoals hier gezegd wordt will je je data terug halen kan dat daar mee bijv :) gebruik zelf vaak R studio ook omdat deze beschadigde schijven kan lezen (ook al ziet windows ze niet goed)

heren, alvast bedankt voor alle reactie, ik ga snel die software checken!
ik laat nog even weten hoe dat uitpakt

geloof niet dat er nog veel te vinden valt. kan moeilijk iets scannen wat de laptop niet meer ziet :-S

lankhaar? waar heb jij je schijven naartoe gestuurd? had je ook een WD-schijf?

Je kunt het toch wel proberen. Die software gaat alle IDE / SATA poorten af op zoek naar harde schijven en ziet vaak ook de schijven nog die niet meer in deze computer geregistreerd staan.
Harde schijven van Western Digital stuurde ik altijd naar de fabrikant zelf. Ik maakte zelf een RMA aan, op de site.... Je kunt hier ook de garantie checken.
Kijk eens: http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en

ben bang dat ik simpelweg niet technisch genoeg ben hiervoor.
heb alle opties van 'GetDataBack' en 'CaptainNemo' bekeken, maar
hoe ik daar de externe harde schijf via USB kan vinden is me een raadsel.
ben geen techneut, al ben ik ook geen beginner, maar toch.

wat is trouwens RMA?
anders stuur ik de boel gewoon op op goed geluk idd onder de noemer
dat ze het simpelweg niet meer doen...

de data is niet superboeiend. 2,5 TB aan films alleen. heb liever de schijven terug aangezien die totaal 200 euro hebben gekost. de data is minder boeiend.

thnx voor je link. ga het morgen in alle rust ff doorkijken. bedankt voor alle hulp tot dusver in ieder geval & nog een fijne avond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan