Harde schijf half dood. Hoe te reanimeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
781
Ik heb een 120GB Maxtor SATA schijf die half dood is. Dat zit als volgt:
Er staat zowel een Windows (NTFS) partitie op als een Linux partitie (ext3). En hoewel ik het niet graag toegeef is de linux partitie overleden en schijnt de windows partitie nog in tact te zijn :eek:
Ik heb daardoor inmiddels de gegeven van de Windows partitie veilig kunnen stellen, maar die van de linux partitie nog niet.
Ik heb de schijf in een andere computer gehangen die eveneens dual boot is. Wanneer ik die pc opstart in Windows, kan ik de windows partitie op de " patient" gewoon benaderen en heb zo de gegevens nog kunnen kopieren. Maar vanuit Windows kan ik niet bij de Linux partitie.
En nu komt het meest vervelende: Zodra ik de pc probeer op te starten in Linux, dan lukt dan niet. Hij lijkt heel enthousiast te beginnen, maar na een paar seconden start de pc dan opnieuw op. Ik heb Kubuntu 8.04 (ook in recovery mode) geprobeerd die standaard op mijn pc is geinstalleerd. Ik heb een live cd van Knoppix geprobeerd en een Puppy linux van Compact Flash card. Alle drie deze distributies crashes tijdens het opstarten wanneer betreffende harde schijf aan de pc hangt.
Toen heb ik nog een stukje software geprobeerd waarmee ik vanuit windows linux partities kan benaderen. Deze vind de partitie wel, maar kan er geen bestanden van lezen.
Helaas heb ik nu het punt bereikt dat ik uitgedokterd ben, dus vandaar hier de vraag: heeft iemand nog bruikbare tips en/of goede ideeen om de gegevens alsnog van die linux partitie te krijgen?
 
het is vervelend ja maar of de schijf dood is weet ik nog niet...

ext3 wordt bij mij ook niet herkent in windows hij zit er echter wel gewoon en doet het gewoon..

als je de bestanden op linux moet hebben ga je naar

http://www.diskdatarecovery.net/

je weet vast wel hoe je test versie of betaalde versie gratis kan aankomen(lenen ofzo of je weet beter;) )

en dan met http://www.diskdatarecovery.net/ de partities verwijderen

dan kan je mischien ook de schijf nog redden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan