Harde schijf helemaal leeghalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb mijn vorige PC nog en die wil iemand hebben. Zitten echter veel gegevens op die niet in handen van derden mogen vallen.
Hoe kan ik dit zo goed mogelijk wissen?
Ik moet eerst nog wat spul opslaan, altijd gedoe want heb dan veel USB sticks nodig en mijn externe harde schijf wil ik hier niet mee volzetten.

Hoe kan ik de PC het beste leeghalen zonder helemaal terug te doen naar de fabrieksstand waardoor ik de software opnieuw moet installeren?

Het is windows XP

Ik heb killdisk uitgevoerd, heb een CD in de diskette gedaan zoals er stond en dan....

ik wil alleen alles behalve softwareprogramma's van de Pc zodat ik hem leeg kan overdoen aan iemand anders:confused:

um meschien eerst handig om te vertellen om wat voor een computer het gaat?

is het een zelfbouw computer of voorgebouwde computer
als het een voorgebouwde computer is dan kun je vaak gewoon de recovery partitie aanspreken en die zorgt ervoor dat de hardeschijf word geformateerd en standaard software programmas er weer op staan

Laatst bewerkt:
Het is een COMFLEX pc in een speciaalzaak in elkaar gezet.

Ik heb kildisk helemaal laten lopen, 2 uur en ALLES STAAT ER NOG OP. Wat ie gedaan heeft is me een vraagteken.

Wanneer je de data normaal wist, dan kan je dat eenvoudig weer terug halen.
Killdisk zorgt ervoor dat niets meer terug te halen valt uit de gewiste data.
Ik besef nu dat dit niet je vraag was.

Bij het wissen kan ccleaner je helpen.
Je zult echter ook handmatig dingen moeten verwijderen.
Zoals de mappen mijn documenten e.d.
Door de gebruikersaccounten te wissen via het configuratiescherm, kun je een hoop persoonlijk data wissen.
Het beste maak je een nieuwe account aan met alle rechten en verwijderd daarvandaan de andere accounts.

Na deze acties gebruik je dan (eventueel nog) Killdisk om alle data definitief te verwijderen, zodat het niet meer terug te halen valt.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank, ga ik vanavond mee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan