Harde Schijf IBM Deskstar kapot ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

<Mighty Max

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Berichten
144
Hallo,

Sinds enige dagen herkent mijn comp de harde schijf niet meer.

Het betreft IBM Deskstar model : IC35L060AVER07-0

Als ik hem aan een andere PC hang wordt die ook niet meer herkend. Je voelt wel dat 'ie draait, maar dat is het dan ook.

Is er een mogelijkheid dat de data nog gezien kan worden ??

Is al weggebracht naar een winkel met volgend commentaar :
"Interfaceprint getest, werkt zonder problemen. Nieuwe interface geprobeerd, ook dan wordt HD niet herkend.":(

Nou heb ik gehoord dat testen met een andere interface niet hetzelfde is al de printplaten tussen 2 exact dezelfde modellen HDs om te wisselen. Klopt dat ??

Is er ook maar enige manier om data te recoveren of zijn daar speciaalzaken voor ?? :8-0:

Ik kan het woord "back-up" svp niet meer horen.

WIE OH WIE KAN MIJ HELPEN ????


Max
 
Per opdracht EUR 1.175,00
+ Per Gb capaciteit EUR 10,00
+ Per gerecoverde Mb #1) EUR 0,50
+ Per aanwijzing #2) EUR 50,00

:8-0: :8-0: :8-0:

Zijn er ook bedrijven met "normale" tarieven ???

Max
 
In een ander topic kon iemand zijn harde schijf ook niet meer benaderen, ook niet als slave.

Met een opstartdiskette kon hij wel via Dos belangrijke documenten terugvinden en overzetten op de andere schijf.

Dus probeer eens of je de schijf ziet in Dos? Of gaat het om veel meer dan alleen documenten, aangezien je zelfs bedrijven in wilt schakelen?
 
Laatst bewerkt:
Je moet het zo bekijken, is de data van grote waarde en wil je dat absoluut niet kwijt dan zit er een kostenplaatje aan verbonden en dat is erg duur maar is de data meer waard dan de kosten van de recovery dan is het het waard.
Is het emotionele waarde dat speelt (is ook onvervangbaar) dan kan je de keuze nemen tussen het zelf proberen of laten doen, als je het zelf probeerd dan zou ik het eerst proberen op de manier zoals tanja1968 beschrijft die is redelijk veilig te doen, ga je echter zelf met recoverysoftware aan de gang dan heb je kans dat je je data nooit meer terug krijgt dus ook die bedrijven niet meer.
Zou je het zelf willen doen dan kan je dus proberen het te doen via de diskette of kan je hier eens kijken of er wat tussen zit:

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=recovery&tg=dl-2001

Succes
 
Klopt. je hebt ook gelijk lokoloko, en die prijzen zijn voor firmas natuurlijk ook peanuts, maar helaas ben ik geen Jimmy Carter..... Kijk, ik mis wel vakantiefotos en belangrijke data van familieleden, maar dat is nou ook weer niet 1500 euri waard.

Wb allerlei programmas die data terugvinden, dan zal je in ieder geval als eerste de HD moeten zien, (of in DOS), en dat is helaas niet het geval. :confused:

Ik heb de "diepvries" methode daarnet geprobeerd (24 uur in diepvries gelegd) maar het resultaat is hetzelfde.:( Erna aan een andere PC gehangen, je hoort hem lopen, en als je je oor op de HD legt lijkt het wel of je naar een afwasmachine luistert waar een paar glazen tegen elkaar aan tikken omdat ze niet goed rechtop staan. Snappie ?? Maar er zit geen regelmaat in het tikken.

Ik zal als laatste maar eens dezelfde HD kopen en dan de printplaten omwisselen, je weet maar nooit.

Een zeer trieste computergebruiker.

Toch bedankt voor info !!

Zoals een collega al zei :
"Men dont make backups, they just cry a lot....":(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan