harde schijf in andere pc inbouwen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shimanski

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Hallo,

Ik heb een compaq despro 500 mhz met 128 mb geheugen en windows 2000 draaien.

Nu kon ik een compaq deskpro 800 mhz 256 mb geheugen krijgen.

Dus ik denk in mijn simpelheid, harde schijf in die 800 mhz machine zetten en werken....

Maar dat valt dus even tegen..

De bios herkent de harde schijf, maar zodra het balkje van windows 2000 loopt, krijg ik daarna een blauw scherm met de tekst...

Als dit de eerste keer is dat deze foutmelding komt, start dan opnieuw op, als het steeds terug komt moet je chkdsk /f etc etc etc.

De harde schijf start dus windows 2000 niet op!!..

Nu heb ik de harde schijf maar weer terug gezet in die andere 500 mhz pc, waar die ook uit kwam, en hij doet het weer prima!!

Waar kan dat nou aan liggen???

bedankt voor de moeite van het meedenken!!

gr,
Frank

De hardware van je "nieuwe" pc (geluidskaart, VGA-kaart, Chipset...) is niet dezelfde als van je oude PC, waardoor Win deze niet herkent. De enige mogelijkheid is opnieuw installeren.

Jan

De hardware van je "nieuwe" pc (geluidskaart, VGA-kaart, Chipset...) is niet dezelfde als van je oude PC, waardoor Win deze niet herkent. De enige mogelijkheid is opnieuw installeren.

Jan

Okee, dat zal het dan moeten zijn.

Maar enigzisn bevreemd mij dat wel, want het is niet de eerste keer dat ik een harde schijf overzet.

in iedergeval dank voor de moeite.

gr,
Frank

Hij struikelt alleen over de chipset, probeer een herstelinstallatie, als je die mogelijkheid krijgt, of doe het volgende, werkt ook voor 2000.

Hij struikelt alleen over de chipset, probeer een herstelinstallatie, als je die mogelijkheid krijgt, of doe het volgende, werkt ook voor 2000.

Dank voor je reactie.

Ik heb de harde schijf maar weer in de oude PC gestopt.

Ga die 800 mhz pc maar opnieuw installeren, met een andere harde schijf, en de huidige schijf zal 2e harde schijf worden.
Hoop alleen niet dat systeem dan gaat zeuren over 2 besturingssystemen.

Want dan heb ik XP op de 1ste hd, en win 2000 op de ander.

Ik ga verder klussen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan