harde schijf in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik wil mijn harde schijf in mijn netwerk. Opzich is dat gelukt om hem te delen maar moet hem elke keer als ik hem weer aan doe opnieuw op delen zetten. kan ik dit ook veranderen en zorgen dat hij automatisch deelt ?

Betreft het hier een externe of interne hd?

hoe kom ik bij die tab van die printscreen want ik doe het denk ik heel anders :o

Rechtsklikken op de schijf of in netwerk vanuit verkenner en netwerkverbinding maken.
Zie printscreen.

Bijlagen

• Prtscreen2.jpg
    Prtscreen2.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 31
Bij station staat standaard een vrije letter.... of je gaat door middel van de knop "Bladeren" naar de gedeelde map of schijf in je netwerk.

sorry begrijp het even niet ?????
ik heb dus die externe harde schijf die heet Lacie M
maar ik heb nu even geen idee welk station ik moet nemen en bladeren naar welke map ?
Begrijp er even niks van ???

Eerst deel je de schijf of liever een map op je Lacie.
Je geeft rechten aan wie de schijf of map mag benaderen.
(Staat overigens op de site waar ik je de link van stuurde in eerdere reactie)
Die schijf heeft een Letter bijv. X:
Je klikt rechts in Verkenner en zoekt de schijf of map op die je gedeeld hebt en kiest netwerkverbinding maken.
Je kiest dan eventueel met bladeren voor de map op die schijf die gedeeld is.
Niet vergeten het vinkje te zetten bij opnieuw verbinden etc.

Let wel als je meerder pc's in je netwerk hebt moet wel de netwerknaam hetzelfde zijn.

het delen van de schijf (deel het liefst de gehele schijf in mijn netwerk) en dat is middels je link gelukt :thumb:
maar dan de rest nog en die lukt me niet :confused:

ten eerste moet je het station aangeven....die letter van mijn exterene harde schijf staat er al niet tussen.
het is Lacie(M:) maar M: staat er dus niet tussen.
Welke kies ik dan ?????
Vervolgens moet ik iets invullen bij map en er achter staat bladeren.
Als ik dat doe kan ik mijn Lacie (M:) wel vinden en druk daar dan op
Maar als ik dus een willekeurige staion heb gekozen en laatste doe als hier boven beschreven dan maakt hij daarna geen verbinding meer :confused::confused:
ik begrijp er dus weinig van(sorry)

Maak op je Lacie gewoon een map aan bijvoorbeeld met de naam SHARE
Ken rechten etc. toe aan die map voor iedereen(kun je later eventueel weer veranderen)
Ga naar een andere pc in je netwerk en kijk of je die gedeelde map ziet.
Klik rechts op die map en kies netwerkverbinding maken. Maakt niet uit welke letter zolang die maar niet gebruikt is door een andere schijf of partitie.
Je schijf is uiteraard alleen te benaderen vanaf een andere pc als je vaste pc aanstaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan