Harde schijf inbouwen!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter duron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duron

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Hallo daar,

Ik zit met een probleempje. Deze week wou ik een nieuwe HD kopen bij paradigit een aanbieding een Western Digital 40GB/7200/2MB die ze gratis konden inbouwen nadat hij was ingebouwd gaf hij rare tekens aan na wat kijken hier en daar zeiden ze dat de moederbord deze niet kon zien en dat hij te oud was pc gekocht 27-07-01 klopt dat of willen ze me een nieuwe pc aansmeren.

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Moederbord: CPU Type AMD Duron, 800 MHz (4 x 200)
Moederbordnaam: DFI AK75-EC / Octek Rhino KT133A-ASP
Moederbord Chipset: VIA VT8363A Apollo KT133A
Systeemgeheugen: 384 MB (SDRAM)
BIOS Type : Award Modular (03/28/01)

Volgens mij is de PC niet te oud, de mijne is ouder en die heeft zelfs er 2 van 40 GB.

Geen idee, het is namelijk mede afhankelijk van je BIOS versie waarop je moederbord draaid.
Probeer met die gegevens google even uit, misschien ben je snel klaar...

@temptation,

Wat bedoel je daar mee - (Probeer met die gegevens google even uit)

Heb je mobo even bekeken bij octek. De bios update vermeld wel iets over fixen van een zip drive. Mooi plankie trouwens. Harde schijf moet geen probleem zijn.

Volgens mij moeten ze paradigit wat beter geschoold personeel aansmeren :). Vraag is "vertrouw je parasiet digit met jouw computer" ??

Ik heb hetzelfde moederbord, en heb 2x 30gb hangen eraan. Lijkt me sterk dat het aan het moederbord ligt.

Kijk anders even met het progje aida welke versie je bios is. De mijne is van 27/09/01, dus wel iets recenter dan je jouwe.

Stigter,

BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap
Datum Systeem BIOS 03/28/01
Datum Video BIOS 01/03/28

BIOS Fabrikant
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Problemen en Suggesties
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaae oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

De mijne is van 28-03-01 hoe kan ik hem upgraden?

Laatst bewerkt:
Ga maar eens naar
dfi ak75 ec moederbord
Daar kan je wat info vinden.

Hier kan je je biosupdate downloaden

En daar kan je ook wat uitleg vinden over hoe je je bios kan flashen.
Lees eerst even wat meer info hierover voordat je eraan begint. Het kan bijna niet fout gaan, maar mocht het fout gaan is het ook goed fout. (?!)

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan