Harde schijf indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limburg2006

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
hallo

mijn vraag is:
ik heb een harde schijf van 250 GB, maar het lukt me maar niet om de schijf in te delen in een aantal partities. Ik heb het via de cd van windows xp geprobeerd, dat lukte me niet en via systeembeheer in windows xp lukt het me ook niet, ik heb partities gemaakt maar als ik de c schijf formateer, dan zijn alle schijven weg, kan iemand mij helpen of zeggen hoe ik die schijf wel kan indelen en dat die indeling blijft als ik windows xp opnieuw installeer
alvast bedankt

René:)

Zit er een floppydrive in dat monster van je?

Heb je nog ergens een internetmogelijkheid , download dan het programma "EFDISK" .... hiermee kun je [beter dan met de rommel van [aardige] Bill] je schijf partitioneren... Je vindt het programma o.a. bij www.masterbooter.com

Ook nadat je XP geïnstalleerd hebt kun je je schijf nog opnieuw partitioneren... o.a. met "partition magic"

Geplaatst door ErpCity

Ook nadat je XP geïnstalleerd hebt kun je je schijf nog opnieuw partitioneren... o.a. met "partition magic"
Inderdaad. Maar zorg er wel voor dat je sp2 hebt geïnstalleerd anders "ziet" Windows maar zo'n 160 GB

Dat andere programma ken ik niet maar als je de schijf vanaf nul gaat opbouwen kun je ook tijdens de setup van XP partities aanmaken. Hou dan rekening met een schijfruimte van 60 GB die dus na sp2 + Partition Magic nog meer schijfruimte oplevert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan