harde schijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robino

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Hallo,ik heb een nieuwe harde schijf gekocht een maxtor Sata 160 GB maar krijg ze niet geinstalleerd ik heb een MSI K7N2 moederbord,wie kan mij daar mee helpen a.u.b

Alvast bedankt.

Niet geinstalleerd is wat vaag...

Zit de schijf er al in?
Wil je er nog windows op zetten? Of is het een data-schijf?
Wat lukt er precies niet?

heb je al partities aangemaakt en geformateerd op die nieuwe schijf

Ik moet er windows xp nog op zetten en de sata drivers die vindt ik op de cd rom van het moederbord maar welke moet ik nemen ik heb dat al geprobeerd ze op een diskette te zetten maar het lukt me niet.

als je opstart wordt dan de harde schijf herkend?

leg anders eens duidelijk uit wat je wilt gaan doen.

Start op vanaf xp cdrom, doorloop de hele windows setup en installeer daarna alle moederborddrivers.

Geplaatst door robino
Ik moet er windows xp nog op zetten en de sata drivers die vindt ik op de cd rom van het moederbord maar welke moet ik nemen ik heb dat al geprobeerd ze op een diskette te zetten maar het lukt me niet.
Wat probeer je op diskette te zetten?
Als het goed is zal er een map op je moederbord cd-rom staan met de SATA drivers.(waarschijnlijk drie bestandjes)

Vermoedelijk heb je de K7N2 Delta-ILSR, gezien je SATA kan aansluiten?
Klopt dat, dan kun je hier:
http://www.msi.com.tw/program/support/driver/dvr/spt_dvr_detail.php?UID=436&kind=1
De Promise Serial-ATA RAID Drivers downloaden.

Pak deze uit en zet de inhoud van die map op een floppy.
Start nu de pc op met de WinXP cd-rom.
Kijk goed bij 1 van de eerste setup schermen wordt aangegeven dat je op F6 moet drukken voor SCSI/Raid drivers, doe dat.
Er gebeurt nog niks,maar verderop tijdens de setup wordt er om die floppy gevraagd.

Dit is alleen nodig als je Windows Xp op die SATA schijf wilt gaan installeren.

Geplaatst door robino
De drivers heb ik maar het moederbord ziet de HD niet.
Heb je ook op F6 gedrukt tijdens de installatie?
De hardeschijf zie je ook niet meteen bij het eerste Bios scherm, maar pas als de SATA controller opgestart wordt.

Moet ik misschien iets veranderen in het bios menu dat deze funtie van sata-hd dan werkt.

Je zal in het Bios wel een optie hebben om de onboard SATA-controller in te schakelen.
Als deze ingeschakeld is, krijg je na het eerste Bios scherm tijdens het opstarten, het scherm waar de Bios van de SATA-controller begint.

Ik heb al gezocht maar helaas ik zie het niet staan in de bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan