Harde schijf is kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elite

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
hoi allemaal.

ik heb hier een externe harde schijf maar hij heeft de geest gegeven. op drie verschillende computers geprobeerd om te lezen maar geen positief resultaat. als de hdd is aangesloten hoor je een regelmatige tik. Ik vermoed dat hij bljift hangen o.i.d.
er staat ontzettend veel belangrijk spul op.

heeft iemand tips over hoe ik alsnog mijn bestanden kan redden? of kan laten redden?

bvd.

Bas

ik zal eens op die site kijken of ik dat programma kan gebruiken. je moet wel weten dat hiet niet aan de software ofzo ligt. alle drie de pc's lezen hem niet omdat de hdd kapot is. hij tikt elke seconde en als je heel goed luistert, hoor je een soort geluid dat lijkt alsof ie iets terugspoelt.

bas

Dat had ik goed begrepen hoor, vandaar dat ik je HDD Regenerator aanbeveel!

ok, ik heb het programma nu geinstalleerd, en draaiende maar snap nu niet helemaal wat ik moet doen met die bootable regenerating CD en bootable floppy.

ik moet daarbij zeggen dat ik geen backup of copieen kan maken omdat deze pc waar ik nu achter zit behoorlijk oud is en niet genoeg ruimte heeft.

kun je mij verder helpen?

bas

Je moet opstarten vanaf die cd, het programma opstarten, verwijzen naar de kapotte harde schijf en HDD Generator gaat kijken of hij die kan repareren, wat bij mij heel vaak lukt. Met de data op de schijf gebeurt niets!!
Kan wel een tijdje duren trouwens...

Moet de schijf wel draaien. Ik begrijp uit het verhaal dat de schijf niet draait.:( Soms wil een subtiele klap op de tafel nog helpen, als de schijf vast zit. Als deze weer werkt zo gauw mogelijk backuppen.

Gedeeltelijk eens Crash, maar ik had hier vorige week ook iets dergelijks.

Een PC, waarbij na het aanzetten alleen maar getik van de harddisk hoorbaar was en verder niets, ja, de symptomen zoals boven door TS beschreven.

Opgestart met Hiren's, HDD Regenerator laten lopen, die vond direct bij het begin van de scan bad sectors die gerepareerd werden en... alles weer opgelost!

Hoe moet ik verwijzen naar een harde schijf die de pc niet kan zien?
en met deze zin snap ik niet helemaal wat je bedoelt:
"Je moet opstarten vanaf die cd, het programma opstarten, ..."

zou een klap daadwerkelijk helpen of is dat echt een laatste mogelijkheid?

bas

Die klap is de laatste mogelijkheid.

Je moet zorgen dat je pc op kan starten vanaf cd-rom. Je laat de pc dan opstarten met de cd-rom waar het programma op staat.

Hoe moet ik verwijzen naar een harde schijf die de pc niet kan zien?
en met deze zin snap ik niet helemaal wat je bedoelt:
"Je moet opstarten vanaf die cd, het programma opstarten, ..."

Bootvolgorde in de bios aanpassen, CD als eerste zetten
Dan opstarten vanaf die CD, dus cd in de cdrom speler

Grote kans dat HDD Regenerator de schijf wel ziet

dat houd dus in dat ik HDD regenerator op cd moet branden. daarna de pc opnieuw moet opstarten en daarna HDD regenerator opstarten. dan de drive met de cd selecteren en daarna gaat het programma aan de gang?

bas

dat houd dus in dat ik HDD regenerator op cd moet branden. daarna de pc opnieuw moet opstarten en daarna HDD regenerator opstarten. dan de drive met de cd selecteren en daarna gaat het programma aan de gang?

bas

Bijna goed...

HDD Regenerator op CD branden
PC opstarten vanaf DIE gebrande CD
Dan de kapotte harddisk selecteren

ik zal sowieso nu een cd'tje branden met het programma, maar snap nog steeds niet helemaal hoe je de pc nou kan opstarten vanaf DIE gebrande cd.

bas

dat is dus het probleem, ik heb geen idee hoe ik de bootvolgorde aan moet passen.
ik snap(denk ik) dat het voor elk moederbord anders is, maar heb je iets van tips, want dingen in de bios veranderen heb ik nog nooit gedaan.

bas

Het is inderdaad niet altijd hetzelfde om in de bios te komen, soms moet het met de Del toets, soms met F2, soms met F10.

Tijdens het opstarten van de PC verschijnt vaak op je scherm welke toest het is, iets van "toets .... voor setup"

Het zou trouwnes heel goed kunnen dat je bios al goed ingesteld staat, kwestie van proberen.

Stop de cd in de pc, start opnieuw op en krijg je de melding "druk toets om van cd op te starten" dan doe je dat en gaat het goed.
Krijg je die melding niet, dan moet je in de bios wel de volgorde gaan aanpassen.

ok bedankt dan ga ik dat proberen. ik laat binnenkort dan ook weten of het gelukt is.

bas

nee, helaas. uiteindelijk werkte het programma wel, maar kon hij de externe harde schijf niet lezen. hij las alleen de hdd die in de pc zit en die doet het gewoon.

Hoe kan het nou dat de externe hdd niet gelezen wordt. Hij is aangesloten en staat aan.
ik hoop dat je nog een oplossing weet.

bvd,

bas

Dan zal de Hdd toch egt kapot zijn..
Een tik erop zou inderdaad mischien wel kunnen helpen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan