Harde Schijf Kapot? Draait zelfs niet meer?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinB.nl

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Berichten
14
Hallo..

Ik heb via de zoekfunctie al gezocht naar topics die ik kon vergelijken met mijn vraag/probleem. Die hebben mijn vraag niet kunnen beantwoorden en daarom plaats ik een nieuwe.


Ik zit met een probleem,
De harde schijf van mijn PC is hoogstwaarschijnlijk kapot, in de BIOS werd hij niet herkend en na het openen van de kast merkte ik dat de harde schijf nieteens trilde terwijl de PC aan stond?

Ook nadat ik de harde schijf in 2 andere PC's gehangen heb, ook met andere voedings koppelstukjes (Voeding voor SATA) blijf ik dit probleem houden.

De harde schijf heb ik net een jaar geleden gekocht en die PC is nog niet zo gek veel gebruikt.

Dit betekend dus dat mijn schijf echt kapot is of niet? Ik heb een tijd geleden ook even stage gelopen in een computerwinkel waar ik veel PC's gerepareerd heb etc, maar dit probleem ben ik nooit tegengekomen. De schijf stinkt ook niet naar brandlucht of zo, maar hij ruikt nog als nieuw..

Iemand tips of dergelijken?

Alvast bedankt,
Erwin
 
Volgens mij kan vaak de print op de harde schijf vervangen worden en kunnen harde schijven dus gerepareerd worden. Je kunt natuurlijk iets kopen dat niet goed is gemaakt. Nieuwe apparatuur gaat vaker meteen stuk. Goed testen dus.
 
waarschijnlijk heb nog garantie op, maar daar is het probleem niet opgelost.
 
Zo lang de hardeschijf niet tikt kan je je bestanden er nog afhelen door een andere controller van het zelfde type van je hardeschijf er op te laten zetten.
 
hij zegt dat de HD niet draait, dus hoe kan ie dan tikken?:rolleyes:
 
Hd

Ja het is niet zo erg dat hij écht kapot is.. stond namelijk toch écht geen interessante informatie op. Alleen XP met Office, virusscanner en enkele geïnstalleerde kinderspelletjes...

Maar als er iemand toevallig tóch een manier wist om dat ding simpel zelf te 'repareren' op de één of andere manier.. zou dat fijn geweest zijn.

Dat ding is namelijk ooit is gekocht bij Alternate, waar ik overigens ook nóóit meer iets koop! Want reparatie etc duurt daar echt lang. Bovendien doen ze zo moeilijk als je iets kapot hebt, en zeggen ze niet gewoon netjes van: Stuur maar op naar dit adres en wij zoeken het verder voor je uit.

Afijn,

Dan ga ik die HD toch maar opsturen en dan wil ik jullie allen hartelijk bedanken voor jullie hulp.

Mvg.
Erwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan