Harde schijf kapot of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

celine

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Hallo Allemaal,

Op de pc van mijn zoon had ik vanochtend een foutmelding met opstarten dit is een pentium 3 600 met windows xp.
Ik heb geprobeerd dit op te lossen maar dit wou niet lukken toen heb ik de harde schijf leeg gemaakt en geformateerd daarna wilde ik xp er weer opzetten maar dit wil niet meer lukken elke keer stopt hij met het kopieeren van de bestanden bij 28 % een cab bestand dan houd alles ermee op en krijg ik een blauw scherm en daar staat dan op dat de instalatie word afgesloten om verdere schade te voorkomen.
Is mijn harde schijf nu kapot of is er misschien iets anders aan de hand wie kan mij helpen.

Groet Celine.

Probeer eens een andere cdrom drive misschien pakt die hem dan.
Lukt dit nog niet dan even wat hardware verwijderen zoals netwerkkaart geluidskaart als deze niet onboard zit enz. kan zijn dat die daar op blijft hangen.

Hoi SJJ,

Ik heb gedaan wat je zij alles wat er uit kon eruit gehaald maar ook dat gaat niet kreeg nu de volgende melding op het blauwe scherm.

NTFS.sys Page_fault_in_nonpaged_area.

Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. Deze programma's zijn in de OM FAQ te vinden.

Hier kun je memtest86 downloaden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan