harde schijf kapot???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jisje

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hallo,
bij het opstarten van een redelijk oude computer ( 400 mhz, 64 mb weet verder weinig details erover) gaf hij aan diskette boot failure.
Ik heb de pc opengehaald en de kabels nagelopen. Voor de zekerheid heb ik een andere IDE kabel erin gedaan maar zonder resultaat. In de bios gaf hij bij de primairy master alleen keuze uit 3 dingen die alledrie te klein waren om de schijf te zijn.
Heb uit mijn oude pc een harddisc ( zonder windows) gehaald en deze eraan gehangen maar helaas zonder resultaat, nu geeft ie zelfs in het begin primairy hard disk failure aan. ( ook als ik de andere schijf er weer op aansluit)

Het vreemde vind ik dat hij allebei de schijven dus niet wil herkennen, de cd-rom doet het nog wel maar vanaf windows cd-rom opstarten lukt niet omdat hij dan aangeeft dat hij geen schijf vindt.

Iemand nog n idee waar het aan kan liggen? denk zelf dat de schijf kapot is maar snap niet waarom hij de andere dan niet wil herkennen

Groetjes Jisje

Kan liggen aan verschillende zaken liggen, maar waar ik het eerst aan denk is de master-slave instelling die misschien niet correct is.

ok en waar kan ik die instellingen vinden? pc deed het van de ene op de andere dag niet meer en degene waar de pc van is kan ze onmogelijk zelf veranderd hebben

Gr jisje

Dat zijn pinnetjes op de schijf zelf. Dikwijls vlak naarst de IDE-aansluiting. Je moet er gewoon voor zorgen dat de twee zaken die verbonden zijn met de kabel niet allebei als master of slave staan ingesteld.

Probeer eventueel eens met de aansluiting van de cdrom die wel werkt...

een hd alleen slave is ook maar zo heb het nog nooit uitgetest omdat het overal word afgeraden weet zelf niet of het nog werkt
Bij die andere hd kan dit het prob zijn.
Bij eerste schijf daar weet ik het echt niet mischien eens bekijken met fatsoenlijk prog partition magic opgestart van diskette.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan