harde schijf kapot?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariewelps

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
hallo

ik heb nou zo'n 2,5 jaar een laptop en heb er eigenlijks nooit problemen mee gehad, tot gisteravond. Ik wou toen even achter mijn latptop gaan zitten net als anders, maar ik kwam helemaal niet in de computer. Bij het opstarten stond er Checking IDE devices, en vervolgens kreeg ik een scherm waarbij ik kon kiezen vanaf waar ik hem wou opstarten. De keuze was uit:

Harde schijf
cd/dvd-rom
floppy
LAN

Ik had natuurlijk de harde schijf geprobeerd, maar die deed niks en ik kwam terug in het scherm. Ook de rest deed het niet en als ik de installatie cd-rom van XP erin deed en op cd/dvd-rom drukte dan opende die de installatie.
Dus ik probeerde daar via reparatie de computer weer een beetje goed te krijgen, maar als ik bijvoorbeeld chkdsk doe, gebeurt er helemaal niks. Dus ging ik dat even testen of die dat op de D schijf ook niet deed, maar daar deed ie het wel. Vervolgens wou ik terug gaan naar de C schijf, maar toen kreeg ik de melding dat het opgegeven station niet geldig is of er bevindt zich geen schijf in het station :eek:
Ook het opnieuw installeren van XP wil niet, want er is geen goede partie ofzo...
Als ik in de bios keek, stond er bij IDE Primary = Disabled...., maar hier moet volgens mij de harde schijf staan.... want bij IDE secondary staat wel de dvd speler....

Nou ben ik bang dat mijn harde schijf kapot is, aangezien mijn laptop hem niet meer herkend, maar ik vind dit wel vreemd want de laatste keer dat ik er achter zat deed hij het nog perfect...

Hopelijk weet iemand de oplossing voor mij :D
Groeten Arie:thumb:

Ow... ik dacht dat het een samsung was 60gb... weet niet zeker,
Laptop is een Alpha 2400, maar verder weet ik niet echt wat er precies inzit...

Groeten Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan